لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدودهمین روز؛

حمله موشکی جدید مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

حمله موشکی جدید مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

همزمان با حمله موشکی جدید مقاومت به اراضی اشغالی، مبارزان مقاومت فلسطین ضربه های مهلک جدیدی به اشغالگران در غرب خان یونس وارد کردند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز چهارشنبه محل‌های اسکان آوارگان فلسطینی در نوار غزه را زیر آتش حمله‌های وحشیانه خود گرفتند.

حمله جدید موشکی حزب الله

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مناطق شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. چند موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

رسانه های رَژیم صهیونیستی از شلیک موشک از سوی سامانه های هوایی این رژیم به سمت یک هدف در الجلیل علیا خبر دادند.

حزب الله لبنان مرکز نظامی السماقه در مزارع اشغالی شبعا را نیز با موشک هدف قرار دادند.

همزمان جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

اذعان افسر صهیونیست به آسیب پذیری پایگاه میرون

رسانه صهیونیستی واللا نیز از آماده باش در پایگاه میرون رژیم صهیونیستی پس از حمله های انجام شده از سوی حزب الله این پایگاه مهم هوایی خبر دادند.

یک افسر صهیونیست با اشاره به ناکامی در برابر حمله های حزب الله به این پایگاه گفت: ما نمی توانیم کوه را جابجا کنیم و امکان افزایش امکانات دفاعی برای حمایت نیز به طور کامل نیست و محدودیت هایی وجود دارد.

وی مدعی شد که نیروی هوایی برای حفاظت از این پایگاه آماده تر شده است.

حمله موشکی جدید به اراضی اشغالی

منابع خبری از حمله موشکی جدید مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی خبر دادند.

قسام تانک و جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که دو تانک و بولدوز رژیم صهیونسیتی را با موشک یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس در جنوب غزه هدف قرار داده است.

حمله خمپاره ای سرایا القدس به اشغالگران

از سوی دیگر سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین با خمپاره، تجهیزات دشمن صهیونیست را هدف قرار داد.

ابوبلال سخنگوی گردان‌های المجاهدین اعلام کرد: مبارزان ما مواضع دشمن صهیونیست را در خطوط مقدم با سلاح مناسب و متنوع درهم کوبیدند حتی در مناطق شمالی که دشمن صهیونیست مدعی سیطره بر آن است.

وی از تداوم حمله به نظامیان صهیونیست خبر داد.

زخمی شدن شدید ۴۰ نظامی صهیونیست

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۴۰۶ افسر و نظامی این رژیم در نبرد با مبارزان مقاومت مجروح شده‌اند همچنان تحت درمان قرار دارند و ۴۰ نفر آن وضعیت وخیمی دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شددن ۲۱ نظامی این رژیم طی ساعت‌های گذشته اشاره کرد که ۱۸ نفر در جنگ غزه کشته شده‌اند.

السیسی: اسراییل اجازه ورود کمک به غزه را نمی دهد

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد: گذرگاه رفح به طور ۲۴ ساعته در تمامی ایام هفته باز است.

وی افزود: اسرائیل مانع از ورود کمک‌ها به غزه می‌شود.

رئیس جمهور مصر بیان کرد: مصر مسبب ورود محدود کمک‌ها به غزه نیست و گذرگاه رفح به طور کامل باز است.

پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی عراق حمله جدیدی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق انجام داد.

بر اساس این گزارش، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل را با پهپاد هدف قرار داده است.

رویترز نیز به نقل از دو منبع اعلام کرد که یک پهپاد پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی را در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق هدف قرار داده است.

پس‌لرزه‌های «طوفان الاقصی» ادامه دارد

سایت صهیونیستی «واینت» گزارش داد که ده‌ها نظامی زن صهیونیست با خدمت در پایگاه «سیاریم» واقع در وادی عربه در نزدیکی مرزهای اردن مخالفت کرده اند.

در این گزارش آمده است که نظامیان صهیونیست مذکور به دلیل ترس و وحشت از تکرار عملیات طوفان الاقصی به ویژه نفوذ نیروهای فلسطینی در پایگاه نظامی ناحل عوز و دیگر پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تمایلی به خدمت در نزدیکی مرزهای اردن ندارند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت که در آن روز ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست از پایگاه ناحل عوز دفاع کند.

وی اضافه کرد: ما نیاز داریم نیروهای خود را قانع کنیم تا خدمت نظامی کنند و اهمیت وظایف آن‌ها را گوش زد کنیم.

سایت صهیونیستی مذکور اضافه کرد: نظامیان زن اسراییلی تلاش می‌کنند از خدمت در این پایگاه‌ها با ادعای اینکه مشکلات روحی و روانی دارند سر باز بزنند. به عنوان مثال یکی از این نظامیان اسنادی را به فرماندهان خود ارائه داده که نشان می‌دهد از هشت سالگی دچار مشکلات روحی و روانی شده است اما فرماندهان اسراییلی نه تنها توجهی به این اسناد نکرده بلکه او را تهدید به حبس کرده اند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از میان هزار و ۶۰۰ نظامی زن صهیونیست تنها ۳۰۰ تن از آن‌ها تمایل دارند به ماموریت خود در منطقه‌های مذکور ادامه دهند.

این در حالی است که اوضاع ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز بسیار وخیم بوده به طوری که شدت نبرد نیروهای مقاومت فلسطین طی روزهای گذشته علیه مواضع عناصر صهیونیست در نوار غزه و هلاکت تعدادی از متجاوزان به حدی بوده که مقامات صهیونیست نسبت به آن واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: صبح سختی برای تمام اسراییلی‌ها بعد از فاجعه کشته شدن ۲۱ نظامی است. ما باید متحد باشیم و به یاد بیاوریم چه تاوان سنگینی را در این جنگ دادیم.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: صبح سخت و دردناکی را آغاز می‌کنیم. این جنگ سرنوشت اسراییل را برای دهه‌های آتی تعیین می‌کند. نظامیان ما برای تحقق اهداف جنگ کشته شدند.

پس‌لرزه‌های «طوفان الاقصی» ادامه دارد

جزئیات جدید از مذاکرات آتش‌بس؛ از مدت یک ماهه تا پیشنهاد تبعید

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه در این باره نوشت که در روزهای اخیر تلاش ها برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس به مدت یک ماه افزایش پیدا کرده است.

برخی منابع در این باره از احتمال اجرای قریب الوقوع این توافق با توجه به همراهی دو طرف با برخی مفاد آن خبر داده اند.

در عین حال اختلافات درباره نحوه رسیدن به توافق آتش بس دایمی در غزه، موضوعی است که این مذاکرات را در معرض خطر شکست مجدد قرار داده است.

بنابراین گزارش، در روزهای اخیر تلاش میانجی‌گران قطری، آمریکایی و مصری بر موضوعات متعددی نظیر نحوه آزادی اسرای صهیونیست (شامل غیر نظامیان و نظامیان)، توقف عملیات نظامی، آزادی اسرای فلسطینی و ورود کمک‌های بیشتر به نوار غزه متمرکز بوده است.

منابع آگاه به رویترز گفتند که دور جدید مذاکرات آتش بس از روز ۲۸ دسامبر گذشته آغاز شده و طی آن روی مدت آتش بس موقت که یک ماهه خواهد بود، توافق شده است. این در حالی است که پیش از این حماس بر لزوم آتش بس چند ماهه در غزه تاکید کرده بود.

در همین ارتباط، جنبش حماس نیز در این مذاکرات تاکنون زیر بار اجرای آتش بس موقت نرفته و موافقت خود را با آتش بس موقت منوط به توافق روی مفاد آتش بس دایمی به صورت تضمینی کرده است.

یک منبع آگاه در این باره به رویترز گفت: یکی از شروطی که از سوی اسرائیل برای پایان جنگ (آتش بس دایمی) پیشنهاد شده، تبعید ۶ رهبر حماس از نوار غزه است که قطعاً مورد موافقت جنبش حماس قرار نخواهد گرفت.

جزئیات جدید از مذاکرات آتش‌بس؛ از مدت یک ماهه تا پیشنهاد تبعید

بنابر اعلام این منبع، یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در غزه و محمد ضیف فرمانده گردان های قسام دو نفر از این رهبران هستند اما هویت چهار نفر دیگر مشخص نیست.

هشدار پزشکان بدون مرز نسبت به بمباران بیمارستان «خان‌یونس»

سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه ای نسبت به سلامت جان افراد حاضر در بیمارستان ناصر واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: با نزدیک شدن حمله‌های اسراییل علیه منطقه‌های اطراف بیمارستان ناصر زخمی‌ها نمی‌توانند به صورت کامل درمان شوند. باید از کسانی که در داخل این بیمارستان هستند حمایت به عمل آورده شود.

این در حالی است که بیمارستان ناصر دربرگیرنده تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی بوده و در حال حاضر در تیررس حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

یک منبع بیمارستانی در نوار غزه پیش از این آمار جدیدی درباره قربانیان حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه خان یونس اعلام کرده بود.

وی در این باره گفت: طی حمله‌ها و بمباران‌های ۲۴ ساعت اخیر علیه منطقه‌های غربی خان یونس، ۵۰ نفر شهید و ۱۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

در همین حال خبرنگار الجزیره در نوار غزه صبح امروز از بمباران منطقه‌های مختلف خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

در همین ارتباط خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی منطقه خان یونس را از زمین، هوا و دریا مورد حمله قرار می‌دهد.

هشدار پزشکان بدون مرز نسبت به بمباران بیمارستان «خان‌یونس»

۵۰ شهید و ۱۲۰ زخمی در بمباران ۲۴ ساعت اخیر خان یونس

یک منبع بیمارستانی در نوار غزه، آمار جدیدی درباره قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه خان یونس ارائه کرد.

وی در این باره گفت: طی حملات و بمباران های ۲۴ ساعت اخیر علیه مناطق غربی خان یونس، ۵۰ نفر شهید و ۱۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

در همین حال خبرنگار الجزیره در نوار غزه صبح امروز از بمباران مناطق مختلف خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

در همین ارتباط، خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی منطقه خان یونس را از زمین، هوا و دریا مورد حمله قرار می دهد.

۵۰ شهید و ۱۲۰ زخمی در بمباران ۲۴ ساعت اخیر خان یونس

بمباران مدرسه‌ها و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز حمله‌های خود را علیه بخش‌های مختلف نوار غزه متوقف نکرده و به صورت گسترده خانه‌های مسکونی را هدف قرار گرفته‌اند.

شبکه الجزیره گزارش داد که تعداد شهدای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در عزبه ملین واقع در اردوگاه جبالیا به هفت تن و ۱۵ زخمی رسیده است.

خبرنگار شبکه المیادین نیز تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منازل واقع در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. این در حالی است که آوارگان فلسطینی در این منازل پناه گرفته بودند.

در جریان بمباران‌های گسترده خان یونس تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. زخمی‌های این حمله‌ها به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شدند.

بمباران مدرسه‌ها و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

در همین حین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مدرسه‌های اطراف بیمارستان ناصر را به صورت مستقیم هدف حمله‌های وحشیانه خود قرار داد. این مدرسه‌ها محل اسکان تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خودروهای شهروندان فلسطینی در غرب رفح را نیز بمباران کردند.

انتقاد قطر و سازمان ملل از جنایات تل آویو علیه نوار غزه

از سوی دیگر علیا احمد بن سیف آل ثانی نماینده قطر در سازمان ملل سخنان مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر بیرون راندن ساکنان نوار غزه از این باریکه را محکوم کرد.

وی در ادامه افزود: بیرون راندن فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از این منطقه نقض قوانین بین المللی به شمار می‌رود.

نماینده قطر در سازمان ملل تصریح کرد: اوضاع انسانی در نوار غزه و پیامدهای آن بر ثبات منطقه نیازمند یک آتش بس در این باریکه است.

در همین راستا «بالاکریشنان راجاگوپال» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اسکان تصریح کرد: تخریب هدفمند منازل فلسطینی‌ها در مرز غزه ممکن است جنایت جنگی محسوب شود.

وی در ادامه افزود: هیچ بندی در کنوانسیون های ژنو وجود ندارد که اقدامات اسرائیل در طول مرز نوار غزه را توجیه کند.

حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

از سوی دیگر عناصر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش این عناصر اشغالگر به شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری دست کم یک جوان فلسطینی زخمی شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین ساعتی قبل به اردوگاه العین در شمال غرب شهر نابلس حمله کرده و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

بمباران مدرسه‌ها و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

عناصر اشغالگر در جریان حمله به جنوب نابلس منزل باسل شحاده در روستای عوریف را منفجر کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله به منطقه کفل حارس در سلفیت تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

هشدار نسبت به بازداشت مجدد اسرای آزاد شده

این در حالی است که شبکه فلسطین الیوم به نقل از باشگاه اسرای فلسطینی گزارش داد: اشغالگران صهیونیست یوسف الخطیب یکی از نوجوانان فلسطینی را که به تازگی در جریان توافق تبادل اسرا با تل آویو در دوره آتش بس آزاد شده بود بازداشت کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: بازداشت مجدد این نوجوان فلسطینی نقض آشکار توافقات تبادل اسرا به شمار رفته و یک اقدام خطرناک محسوب می‌شود.

باشگاه اسرای فلسطینی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اشغالگران صهیونیست قصد دارند بار دیگر سیاست بازداشت مجدد اسیران آزاد شده را درپیش بگیرند.

از سوی دیگر کلیپ‌های ویدئویی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد اشغالگران صهیونیست به سمت آوارگان فلسطینی در شهر خان یونس شلیک می‌کنند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که متجاوزان هیچ اهمیتی به درخواست‌های بین المللی مبنی بر عدم هدف قرار دادن کادر درمان در نوار غزه نمی‌دهند.

در حال تکمیل

کد خبر 6003240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha