۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

بیش از ۱۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی در خوزستان ثبت شد

بیش از ۱۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی در خوزستان ثبت شد

اهواز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و کلزا در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۱۵ هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی زراعی خوزستان از طریق پنل شرکت بازرگانی دولتی ایران ثبت کشت قراردادی شده‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اضافه کرد: کشت قراردادی یادشده با همکاری ۱۱ هزار و ۴۹۴ کشاورز خوزستانی و در قالب ۶ هزار و ۵۷۱ قرارداد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان با ثبت کشت قرار دادی می‌توانند به ازای تحویل هر یک تن محصول خود ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل برای حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید دریافت خواهند کرد، ادامه داد: دیگر مزیت کشت قرار دادی، صدور بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف که پرداخت هزینه آن پس تحویل محصول است.

جهان نژادیان به تمدید زمان کشت قراردادی گندم و کلزا تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: کشاورزان برای ثبت کشت قراردادی در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه «پهنه بندی» و «مدیریت داده‌های کشاورزی» اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت کنند.

وی گفت: کشاورزان سپس با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود، از طریق نشانی GTC.ir که قابل دسترس است ، ثبت نام خود را تکمیل کنند.

کد خبر 6003526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha