۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل؛

برگزاری جام پرچم ظرفیت‌های ورزشی جوانان روستایی را احصا می‌کند

برگزاری جام پرچم ظرفیت‌های ورزشی جوانان روستایی را احصا می‌کند

اردبیل- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: برگزاری جام پرچم ظرفیت‌های ورزشی جوانان روستایی را احصا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی پهناور عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی دومین دوره جام پرچم در اردبیل، اظهار کرد: برگزاری جام پرچم ظرفیت‌های ورزشی جوانان روستایی را احصا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روستاها می‌توانند در بحث ورزش قهرمانی به ورزش کشور و استان در رشته‌های مختلف ورزشی کمک کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه استعدادهای ویژه‌ای در روستاها وجود دارد و قهرمانانی مانند عرفان محرمی قهرمان ووشو و طاها نعمتی‌مقدم قهرمان وزنه‌برداری استان از دل همین روستاها برخاسته‌اند پس با استعدادیابی در مناطق روستایی می‌توانیم به اهدافی که برای ورزش قهرمانی و همگانی داریم، برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به ورزش همگانی و قهرمانی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی گفت: توجه به منویات مقام معظم رهبری می‌تواند ما را به اهداف سازمانی نزدیک کند و تلاش خواهیم کرد که زمینه‌های مناسبی را برای حضور جوانان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار برای ورود به ورزش قهرمانی انجام دهیم و اقدامات مهم و اساسی را با همکاری هیأت‌های ورزشی استان، شهرستانی و همچنین هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برداریم.

پهناور افزود: نباید از ظرفیت ۲ نهاد کانون مساجد و پایگاه‌های بسیج روستایی غافل شویم و در برگزاری جشنواره‌های ورزشی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی و محلی از ظرفیت‌های این ۲ نهاد و آموزش و پرورش در بحث استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح روستاها استفاده کنیم.

در این جلسه رییس گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی از اقدامات انجام گرفته در ۲ حوزه ورزش همگانی و روستایی گزارش ارائه داد.

بهرام تقی‌زاده بیان کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های توسعه در جوامع روستایی، توسعه ورزش آن است که می‌تواند روستاها و جوانان روستایی را از آسیب‌های اجتماعی در امان نگه داشته و نشاط را به جامعه روستایی تزریق کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه دومین مرحله جام پرچم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، سرهنگ محمدی رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان، سلطانی معاون امور بانوان اداره کل، تقی‌زاده رییس گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی، روسای هیات‌های ورزش روستایی و عشایری، کاراته، ورزش‌های همگانی و نمایندگان دستگاه اجرایی با محوریت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی برگزار و در زمینه ۲ طرح ورزشی یاریگران زندگی و جام منتظران بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 6003929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha