۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸

وزارت بازرگانی باید احیا شود/ وزارت جهاد کشاورزی تاجر خوبی نیست

وزارت بازرگانی باید احیا شود/ وزارت جهاد کشاورزی تاجر خوبی نیست

رییس سازمان برنامه ضمن انتقاد از مسکوت ماندن لایحه احیای وزارت بازرگانی در مجلس گفت که وزارت جهاد کشاورزی پشتیبان‌کننده خوبی برای تجارت نیست و باید وزارت بازرگانی احیا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان، بازاررسانی و فروش محصولات بوده و ابعاد این موضوع به‌قدری است که سرمایه‌گذاری‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی دیگر مشکل و تقاضای تولیدکنندگان را سرمایه در گردش اعلام کرد و از استاندار مازندران خواست تا فهرست و مبلغ درخواستی واحدهایی را که نیاز به سرمایه در گردش دارند، به سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به موضوع واردات بی‌رویه در برخی کالاها، گفت: همواره تأکید داشته و داریم که واردات باید در صورت نیاز انجام شود و در خصوص بازار برنج به‌طور ویژه نیز باید یک بازار مطمئن برای این محصول فراهم شود.

منظور در ادامه اظهار کرد: وزارت بازرگانی مهم‌ترین نیاز کشور است و مسئله تجارت داخلی به آن نیاز دارد و نمی‌توانیم آن را در جهاد کشاورزی و صنعت ادغام کنیم. این اشتباهی بوده که اتفاق افتاده است و نشان می‌دهد که یک اشکال ساختاری داریم.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید متولی حمایت از تولید کشاورزان، پشتیبانی و ترویج کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان در کشور باشد و تجربه چند سال گذشته نشان داد که وزارت جهاد کشاورزی تاجر و پشتیبان کننده خوبی برای تجارت نیست.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، رئیس سازمان برنامه و بودجه، همچنین از مسکوت گذاشتن لایحه دولت توسط مجلس در خصوص تأسیس وزارت بازرگانی انتقاد کرد.

کد خبر 6005789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      3 0
      متاسفانه در سیاست گذاری مجلس محترم مواردی که اساسی است بنظر میرسد مورد توجه نیست اینکه اولا در کنار وام مهمترین موضوع مهار تورم افسار گسیخته است که مانند خوره بجان مردم افتاده که واقعا همه مایوس هستند به هیچ وجه وشایه هم سیاست کلان واقعا این است مردم سرگردان اقتصاد شده اند وواقعا جای تدبیر است
    • علی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      2 0
      دولت باید کوچک شود تا هزینه های جاری و کسری بودجه کاهش یابد، بزرگ کردن دولت و تاسیس وزارت خانه جدید باعث افزایش هزینه های جاری میشود. هر وزرات خانه ای میخواهد در امور تجاری فعالیت کند با کارشناسان و صاحب نظران تجاری مشورت کند کار اصولی انجام دهد چرا یه وزارت خانه جدید احداث شود؟
    • فارغ التحصیل دانشگاه علامه سال ۱۳۷۰ IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 2
      وزارت بازرگانی بهمراه وزارت نیرو، حیاتی ترین وزارتخانه کشور هستند، وزارت بازرگانی قلب تپنده اقتصاد هر کشوری هست، امیدواریم نمایندگان محترم مجلس تا قبل از عید امسال،احیای وزارت بازرگانی رو به سرانجام برسانند.
    • Srb IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 0
      با عرض سلام . مشکل وزارت جهاد کشاورزی یا بازرگانی نیست . مشکل قانون است . قانون گزار تصویب کرد این وظیفه به جهاد کشاورزی داده شود . ولی جهت انجام وظیفه جدید نیاز به بودجه ونیروی انسانی می باشد . مجریان وظیفه قبلی در وزارت صنعت ماندند. و بودجه هم همانجا موند . آیا بدون نیرو و بودجه می شود کاری کرد. 7
    • برخورداری IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 1
      وزارت جهاد کشاورزی واقعا توانمند است . زمان آباد سازی کشور و جنگ همکاری کرد و واقعا کوثر بود . مناطق محروم بوسیله این نهاد آباد شد . کار جهادی از خدمات ارزشمند جهاد الگو شد . نیرو و بودجه بدهند مشکلات تمام حل است . بدون مایه فتیره.
    • .... IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      سلام مقصر مجلس هست اما دولت نمیاد با نماینده های مخالف جلسه بزاره تا بگه هیچ هزینه ای برای این موضوع که منجر به تورم زدایی بشه اتفاق نمیوفته تازه باسیاستگذاری نخواهیم گذاشت هرکسی دلش خواست قیمت بزاره