۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶

سلاجقه؛

تغییر شرایط اقلیمی با همکاری دستگاه‌های مختلف امکان پذیر است

 تغییر شرایط اقلیمی با همکاری دستگاه‌های مختلف امکان پذیر است

معاون رییس جمهور گفت: باید با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه مقابله با تغییر اقلیم را جلو برد چرا که شرایط تغییر اقلیم حاد است و عملکردها ملموس نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم اظهارداشت: تغییر اقلیم دارای دو بعد طبیعی و انسانی است، ما در بعد طبیعی شاهد تغییراتی در آب و هوای زمین بودیم. در دوره‌ای یخبندان و در دوره‌ای گرمای شدید رخ داده است، تمام اینها حکایت از تغییر اقلیم دارد و برای اینکه کره زمین خودش را سامان بدهد تغییرات را می‌پذیرد.

وی درباره بعد تغییرات انسان ساز افزود: بعد دیگر تغییرات انسان ساز است و می‌دانیم که امروز محیط زیست دچار بحران شده، کمبود منابع آبی، گرد و غبار، فرونشست زمین، سیلاب‌ها و آتش سوزی‌ها نتیجه تغییر اقلیم است و ما این روند را تسریع کردیم.

سلاجقه ادامه داد: باید با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه تغییر اقلیم را جلو برد. شرایط تغییر اقلیم حاد است و عملکردها ملموس نیستند. البته در پالایشگاه‌ها اقدامات بسیار خوبی از جمله در زمینه کیفی سازی و بهینه سازی سوخت صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: گام اساسی در خصوص برقی کردن خودروها برداشته‌ایم که در حال اتفاق افتادن است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی تغییر اقلیم را قبول ندارند و فکر می‌کنند گازهای گلخانه‌ای یک واقعیت ناموجود است باید این نگاه را تغییر داد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارتخانه نیرو و جهاد باید اقداماتی اساسی انجام دهند گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان مرجع ملی تغییر اقلیم اقدامات خوبی انجام داده است، برای اولین بار پدیده تغییر اقلیم در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است و بر اساس آن سازمان محیط‌زیست باید در مدت یکسال و با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه سازگاری با تغییر اقلیم را تدوین کند.

وی درباره تجارت کربن افزود: سازمان محیط زیست تجارت کربن را در دستور کار خود قرار داده است و با سازمان بورس هم مذاکراتی انجام داده است.

کد خبر 6007779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha