۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۵۷

گفت وگوی مهر؛

برخی کج سلیقگی‌ها موجب غفلت از زیبایی‌های دین شده است

برخی کج سلیقگی‌ها موجب غفلت از زیبایی‌های دین شده است

کرج- پژوهشگر و هنرمند تجسمی البرزی گفت: دین اسلام زیبایی‌های بسیاری دارد اما برخی کج سلیقگی‌ها موجب غفلت ما از این عنصر مهم شده است.

الهه سادات بهشتی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت خود در مجتمع بین المللی مهدیون از سال ۱۳۸۸ با بازسازی واقعه عاشورا و نقاشی‌های وقایع پس از عاشورا گفت: در سال‌های بعد در این مجموعه به ساخت ماکت حرمین شریفین پرداختیم.

وی از نویسندگی و تألیف کتاب «بانویم مرا پذیرفت» با موضوع زندگینامه حضرت زهرا (س) در هفت جلد خبر داد و با اشاره به اینکه از این تعداد سه جلد آماده چاپ است، افزود: ۱۳ نقاشی نیز درباره زندگی حضرت علی اکبر (ع) انجام و روی بیرق معظم گلابتون دوزی شده است.

این پژوهشگر و هنرمند تجسمی بیان کرد: بنده کتاب «چادرهای سوخته» را به عنوان اولین روایت نامه مصور با نگارشی متفاوت از وقایع بعد از عاشورای حسینی تألیف کردم تا مردم بدانند که نهضت بیداری قیام سیدالشهدا (ع) را دو بانو یعنی حضرت زینب (س) و ام کلثوم به دوش کشیدند.

بهشتی عنوان کرد: خطبه‌های این نهضت نیز توسط بانویی ایراد شد که مادر عالم هستی است. ایشان این خطبه را برای جهانیان در مسجد ایراد کرد تا تمام دنیا را از علت سستی‌های مردم آن زمان آگاه کند و بگوید که اگر این سستی تکرار شود، دین اسلام از آنها گرفته و دچار هرمان می‌شوند.

شهادت سیدالشهدا (ع) آغازگر یک جنبش جهانی

وی ادامه داد: خطبه فدکیه سرفصلی است که حضرت زهرا (س) آن را به همه بشریت آموزش داد. ایشان در سن پنج سالگی این خطبه را حفظ کرد و در سن ۵۵ سالگی در کاخ یزید بار دیگر آن را ایراد کرد، به گونه‌ای که سلسله بنی امیه به هم پیچیده شد.

بهشتی مطرح کرد: با توجه به اینکه شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) آغازگر یک جنبش جهانی است، فعالیت‌های بنده از همانجا با حضرت زینب (س) آغاز شد تا نشان دهیم که یک بانو حتی در شرایط دشوار می‌تواند پرچمدار و پشتیبان و موتور حرکت قطار یا جتی باشد که به سرعت سرنوشت را عوض می‌کند.

این پژوهشگر و هنرمند تجسمی اظهار کرد: تمام فعالیت‌های من حول محور دین و مسائل مذهبی است زیرا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دین، احکام، شریعت و امور دینی باید فقط با زبان هنر بیان شود؛ اهل قلم بنویسد، اهل سینما فیلم بسازد، نقاش نقاشی کند و...

وی تصریح کرد: دین اسلام زیبایی‌های بسیاری دارد اما برخی کج سلیقگی‌ها موجب غفلت ما از این عنصر مهم شده و یکی از دلایلی هم که موجب بروز برخی آسیب‌های جبران ناپذیر در خانواده‌ها شده، کاهش میزان مطالعه و محدود شدن اطلاعات مادران به تلویزیون، فضای مجازی و … که برنامه‌های پرباری ندارند است.

عده‌ای بخاطر اعتماد به شبکه‌های خارجی دچار خودباختگی شده‌اند

بهشتی عنوان کرد: بیشتر مبلغه هایی که در جلسات مذهبی سنتی حضور دارند، از سطح اطلاعات بالایی برخوردار نیستند و از نظر علمی خود را با پیشرفت دنیا در زمینه‌های مختلف متناسب سازی نمی‌کنند. قرآن کریم و احادیث اهل بیت (ع) منابعی بسیار غنی هستند اما سرعت ما برای همسان سازی پایین است.

این پژوهشگر و هنرمند تجسمی خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان گفت ما برای این همسان سازی قدم هم نمی زنیم و منتظریم تا ببینیم بیگانگان چه خوراکی برای ما تهیه می‌کنند. به منظور جلوگیری از این مشکل، لازم است بانوان در هر جایگاهی قوی‌تر، با استمداد از ارواح مقدس اهل بیت (ع) و توکل بر خدا عمل کنند.

وی بیان کرد: در قرآن کریم و احادیث وظیفه انسان‌ها در این زمینه مشخص شده و در هر زمینه‌ای می‌توان از اهل بیت (ع) تاسی جست. اطمینان داشته باشیم که قرآن بسیار جلوتر از ماست اما عده‌ای به دلیل اعتماد به شبکه‌های خارجی، دچار خودباختگی و تحقیر شده‌اند.

این پژوهشگر و هنرمند تجسمی اضافه کرد: به همین دلیل ایرانی و اسلامی بودن ما نیز تخریب و مورد صدمه جدی واقع شده است، بنابراین همه بانوان و مادران باید با اتکا به قرآن کریم و اهل بیت (ع) از نظر علمی خود را به روز و غنی و پربار کنند تا کمی از ورود آسیب‌ها به فضای خانواده جلوگیری شود.

به مسیری که قرآن و اهل بیت (ع) ترسیم کرده‌اند برگردیم

بهشتی مطرح کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) بانوان در تراز انقلاب بودند اما آیا به جز این دو بانو خانم‌های دیگری بوده‌اند که بر دین، شریعت، تغییر افکار و جهان بینی تأثیر داشته باشند؟ بله، حضرت مریم و آسیه پایه گذار تحول عظیم جهانی شدند و تمدن سازی کردند؛ چطور ما نمی‌توانیم انقلاب بسازیم؟

وی ادامه داد: بدین منظور نیاز نیست انقلاب کنیم، زیرا این انقلاب ساخته شده است، فقط ما باید آن را حفظ و پربارتر کنیم و امانتدار خوبی باشیم و آن را به نسل‌های بعد نیز انتقال دهیم. در این راستا تنها راه این است که به مسیری که اهل بیت (ع) و قرآن کریم برای ما ترسیم کرده‌اند بازگردیم.

این پژوهشگر و هنرمند تجسمی اظهار کرد: هیچ نسخه دیگری به جز این دو نمی‌تواند بیماری مذکور را درمان کند. هر کس در هر جایگاهی که هست باید زیبایی‌ها و شیرینی‌های دین اسلام را بیان کرده و برای امر فرج و ظهور حضرت مهدی (عج) که صلح و آرامش جهانی است دغدغه داشته باشد و جهاد کند.

کد خبر 6008346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha