۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹

وحیدی:

در نظام ما مردم نقش قطعی و تعیین کننده دارند

در نظام ما مردم نقش قطعی و تعیین کننده دارند

وزیر کشور گفت: در نظام ما مردم نقش قطعی و تعیین کننده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، در نخستین همایش ملی نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد ضمن تبریک دهه فجر، افزود: موضوع نهادهای مدنی یک مساله مهمی در کشور ما است، جمهوری اسلامی ایران به دلیل نوع نگاه به مسائل مردم و مردم سالاری دینی خواستار مشارکت مردم در همه امور به خصوص نظام و کشور است.

وزیر کشور ادامه داد: در نظام ما مردم نقش قطعی و تعیین کننده دارند، وقتی در دفاع و مسائل مقاومتی مردم نقش محوری دارند قطعاً نقش مردم بسیار کمک کننده است، اگر نظام توانست با قدرت همه گروهک‌های تروریستی را از بین ببرد به یمن حرکت مردم بود

وحیدی با اشاره به اینکه در مراحل مختلف انقلاب نقش مردم پررنگ بوده بیان داشت: آنجایی که مردم هستند مسائل به سرعت حل می‌شود، مانند اقتصاد، علم و فناوری حتی در بخش صنعت دفاعی پس اصل اعتقاد به مشارکت مردم اصل مهمی است.

وی تاکید کرد: ساخت ایران جز از طریق یک جامعه قوی صورت نمی‌گیرد که این امر نیاز به انسجام دارد و برای ایجاد انسجام نیاز به ارتباط داریم که این ارتباط در بستر مشارکت انجام می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه مشارکت شرط ضروری وجود یک جامعه قوی است، گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید مشکلات را بشناسند و ضرورت یابی کنند و در انتخاب موضوعات اقتضائات شهر و محله را شناسایی کنند.

وحیدی ادامه داد: سامان یافتگی مشارکت‌ها در قالب تشکل‌ها اتفاق می‌افتد، در واقع کار سمن‌ها سامان دهی فعالیت مردمی برای رسیدن به یک هدف است.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در وزارت کشور به حرکت در آوردن مردم در این معبر اجتماعی است.

وحیدی در پایان گفت: امیدواریم این جلسه بتواند با ارتباطات خیلی خوب که ایجاد می‌کند، باعث یک حرکت جدی شود؛ به طوری که نقش محسوس و معناداری در توسعه ایفا کند.

کد خبر 6013946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha