۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸

رییس مرکز امور خانواده‌های المصطفی:

۴۷ ملیت در جشنواره بین المللی قرآنی جامعه المصطفی شرکت کردند

۴۷ ملیت در جشنواره بین المللی قرآنی جامعه المصطفی شرکت کردند

مشهد- رییس مرکز امور خانواده‌های المصطفی گفت: ۵ هزار شرکت کننده از ۴۷ ملیت در شانزدهمین جشنواره بین المللی قرآنی جامعه المصطفی حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدتقی قاضوی ظهر جمعه در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعة المصطفی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعة المصطفی با هدف پایش سطح قرآنی طلاب در سه بخش همسران، فرزندان پسر و فرزندان دختر جامعه المصطفی، از روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه به میزبانی نمایندگی جامعه المصطفی خراسان رضوی در سالن همایش‌های مجتمع اقامتی آفتاب ولایت مشهد شروع شد و امروز اختتامیه آن در همین مکان برگزار شد.

رئیس مرکز امور خانواده‌های المصطفی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار «قرآن، عزت است» برگزار شد، افزود: یکی از دلایل همزمانی آئین اختتامیه با ایام مبارک فجر این بود که نگاه استکبار ستیزی را مورد تاکید قرار دهیم.

وی در خصوص جزئیات شرکت کنندگان ابراز کرد: در این جشنواره ۵ هزار و ۵۲۱ نفر از سراسر ایران و جهان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۹۲۵ نفر در ۵۴ رشته قرآنی به رقابت پرداختند. هزار و ۷۴۶ نفر از این شرکت کنندگان فرزندان پسر بودند و هزار و ۵۳۹ نفر نیز فرزندان دختر طلاب جامعه المصطفی بودند.

قاضوی افزود: ۱۰۹ شرکت کننده به مرحله پایانی راه پیدا کردند و حدود ۵۵ نفر هم به عنوان برگزیده در تمامی رشته‌ها انتخاب شدند. بیش از ۳۰ داور مشغول داوری بودند. همچنین از ۴۷ ملیت در این جشنواره شرکت کردند، ۱۰ ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس مرکز امور خانواده‌های المصطفی ادامه داد: در مرحله نهایی این جشنواره تعداد ۱۰۹ نفر به تفکیک ۴۹ نفر پسر، ۳۸ نفر دختر و ۲۲ نفر از همسران از ۱۰ ملیت؛ آذربایجان، افغانستان، الجزائر، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، عراق، گینه، نیجریه و هندوستان رشته‌های اذان، حفظ کل و اجزا، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی و مناجات‌خوانی به عنوان نفرات برتر از نمایندگی‌های اصفهان، قم و مشهد در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت پرداختند.

کد خبر 6019242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha