۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

برای مواقع بحرانی؛

۳۴۰۰ تن انواع کود در استان بوشهر ذخیره شده است

۳۴۰۰ تن انواع کود در استان بوشهر ذخیره شده است

بوشهر- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: سه هزار و ۴۰۰ تن انواع کود در استان بوشهر برای مواقع بحرانی و پیک مصرف ذخیره شده است.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای سال جاری استان بوشهر به‌عنوان یکی از مبادی اصلی تأمین کودهای ازته کشور تولید، تأمین و توزیع ۸۴۰ هزار تن کود ازته معادل ۴۰ درصد را در برنامه خود دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون ۶۴۰ هزار تن معادل ۷۶ درصد برنامه ابلاغی تولید و در سطح کشور از ابتدای سال جاری توزیع شده است افزود: بوشهر از استان‌های پیشرو کشور در تولید کود فسفاته محسوب شده به نحوی که در سال جاری از ۴۹ هزار تن سهمیه تکلیفی تولید ۲۹ هزار تن آن را تولید، تأمین و در سطح کشور توزیع کرده است.

عمرانی تصریح کرد: استان بوشهر از لحاظ ذخایر استراتژیک نیز وضعیتی مطلوب دارد به نحوی که با احتساب کودهای موجود در انبارهای سازمانی و میزان کود توزیع شده در بین کشاورزان این استان سهم ۲۶ هزار و ۵۰۰ تنی را به خود اختصاص داده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: ۲۲ هزار و ۸۰۰ تن انواع کود کشاورزی امسال توسط ۴۲ کارگزاری فعال بین کشاورزان استان بوشهر توزیع شده است.

استان بوشهر رتبه دوم خشک‌سالی کشور را به خود اختصاص داده

وی بابیان اینکه امسال استان بوشهر شرایط خاصی داشت چرا که با پیش‌بینی بارش‌های خوب برای پاییز و زمستان کشاورزان اقدام به کاشت گندم، جو و کلزا کردند که کاهش شدید بارش‌ها استان را در وضعیت خشک‌سالی قرار داد افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، استان بوشهر رتبه دوم خشک‌سالی کشور را به خود اختصاص داده که با این شرایط وضعیت توزیع کود در بین کشاورزان شرایط مطلوبی نداشت و با عدم امکان مصرف کود در اراضی، روند توزیع کود در استان کندتر شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی متولی تولید، تأمین و توزیع کودهای ازته، پتاسه و فسفاته در کشور است و برنامه این شرکت امسال تأمین و توزیع انواع کودهای یاد شده به میزان ۲.۹ میلیون تن است.

کد خبر 6019596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha