نماینده پارلمان عراق:

باید پیام ثبات امنیتی عراق به جهانیان مخابره شود

باید پیام ثبات امنیتی عراق به جهانیان مخابره شود

یکی از نمایندگان پارلمان عراق به اهداف نخست وزیر این کشور در خصوص شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «باقر الساعدی» یکی از نمایندگان پارلمان عراق تصریح کرد: حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در کنفرانس امنیتی مونیخ سه هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: اطلاع یافتن افکار عمومی در جهان از وضعیت امنیتی و قدرت عراق در خصوص رویارویی با تروریسم، تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌های خارجی و مهیا ساختن شرایط برای همکاری‌های بین المللی در زمینه‌های مختلف از جمله این اهداف است.

الساعدی اضافه کرد: مشارکت نمایندگان عراق در کنفرانس‌های خارجی باعث می‌شود از اهداف ویژه دولت در بعد اقتصادی از طریق جذب سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی حمایت به عمل آید.

وی گفت: این که شرکت‌های خارجی برای کار و فعالیت به عراق بیایند یک پیام مهم به جهانیان در خصوص ثبات شرایط امنیتی در این کشور مخابره می‌کند.

نخست وزیر عراق روز گذشته در نشست‌های جداگانه با مقام‌های سیاسی آمریکا و انگلیس در کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق السودانی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با کامیلا هریس، معاون جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6026592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha