۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

رییس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد؛

راه‌اندازی شعبه برگزاری دادگاه‌های مجازی در دانشگاه آزاد اصفهان

 راه‌اندازی شعبه برگزاری دادگاه‌های مجازی در دانشگاه آزاد اصفهان

اصفهان - رئیس کل دادگستری استان اصفهان از ایجاد شعبه برای برگزاری دادگاه‌های مجازی در دانشگاه آزاد اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور رئیس کل دادگستری استان در دانشگاه آزاد خوراسگان، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دانشگاه آزاد خوراسگان به منظور راه‌اندازی شعبه برای برگزاری دادگاه‌های مجازی، به امضا رسید.

حجت الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان در این آئین اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کار در شعب رسیدگی کننده به پرونده در دادگستری استان و عدم امکان حضور فیزیکی دانشجویان رشته حقوق و دانش‌آموزان در شعب دادسرا و دادگاه، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و دانشگاه آزاد خوراسگان، محلی برای راه‌اندازی شعبه مجازی دادگاه، جانمایی و تجهیز شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را دسترسی آسان و آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با قوانین، فضای محاکم و روند رسیدگی به پرونده از ابتدا تا صدور حکم و آگاهی بخشی به آنان اعلام کرد.

رئیس دستگاه قضائی استان از تخصیص قضات، کارشناسان، ضابطین قضائی و وکلای مدافع برای حضور در این شعب و ایجاد شبیه‌سازی فضای محاکم برای جامعه هدف، خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفری ابراز امیدواری کرد: در کنار اجرای طرح زنگ قانون و سفیران پیشگیری در دانشگاه‌ها و مدارس استان و آگاهی‌بخشی به بیش از ده‌هزار دانشجو و دانش‌آموز، این طرح نیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم و دسترسی به اهداف سند تحول قضائی مؤثر باشد.

کد خبر 6036079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha