۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۲۷

«با مهر انتخاب کنید»

سید محمدحسین حسینی

 سید محمدحسین حسینی

مازندران - «سید محمدحسین حسینی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: مازندران
  • حوزه انتخابیه: قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
  • شعار انتخاباتی: (دل‌های مردم دست خداست)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

سید محمدحسین حسینی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

- سیدمحمد حسین حسینی ۳۲ ساله متأهل کارشناس ارشد شیمی آلی

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

درگیر مسائل حزبی و جناحی شدن، دخالت غیر مؤثر در انتصابات و همچنین قوانین عجولانه

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

ابتدا از خود مجلس شروع شود تصویب قوانینی در مورد نحوه نوشتن قانون و همچنین خود نظارتی نمایندگان

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

زیرا به عنوان وکیل مردم انتخاب می‌شوند و این تجمل گرایی اعتماد مردم را از بین می‌برد و باید تلاش کند از اصحاب زر و زور و قدرت‌های فاسد دوری کند

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همکاری و هم افزایی مجلس با سایر دستگاه‌ها در صورتی که برای باز کردن گره‌های اقصادی و…مردم باشد مفید خواهد بود

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

سلب اعتماد مردم نسبت به آنها و از بین رفتن پایگاه‌های اجتماعی مردم

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

حضور در بین مردم و شناختن مشکلات آنها و صحبت با آنها و بیان مشکلات کشور با مردم بطوری که بتواند واقعیت‌های کشور را به مردم انتقال دهد

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید از وظایف نمایندگی به خوبی آگاه باشد و دلسوز کشور و مردم بوده و مسائل ملی را مقدم بر مسائل منطقه‌ای بداند

سوالات استانی:

* با توجه به ورود سالانه ۶۰ میلیون مسافر به استان، چه برنامه مدون و پایداری برای توسعه گردشگری در مازندران دارید؟

ابتدا باید زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل با کمک دولت فراهم گردد و سپس در حوزه اسکان و بوم گردی و آموزش نگهداری محیط زیست با کمک مردم هم و علاوه برآن توسعه گردشگری روستایی که امکان افزایش درآمد خانوار روستایی را فراهم می‌کند سرمایه ورودی به استان چند برابر شده و هم نقش بسزایی در فراهم کردن امنیت روانی مسافران ایجاد کرد

* برای توسعه و استانداردسازی راه‌های مواصلاتی استان چه برنامه‌ای دارید؟

راه‌های مواصلاتی استاندارد، مناسب و با کیفیت در تحول اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید هر منطقه مؤثر است و در کنار توسعه بزرگراه‌ها بهبود این راه‌های ارتباطی نیز به توسعه حضور گردشگران و جذب سرمایه گذاران در ایجاد تحول اساسی در استان کمک خواهد کرد.

* تغییرکاربری گسترده اراضی در مازندران یکی از معضلات این استان است. بنابر آمار رئیس فراکسیون امنیت غذایی مجلس شورای اسلامی، از ۶۰۰ هزار هکتار اراضی در مازندران، طی سه دهه گذشته ۲۰۰ هزار هکتار زمین تغییر کاربری داده‌اند. برای جلوگیری از این روند فاجعه بار، چه تدابیری باید اندیشیده شود؟

ابتدا باید با استفاده از امکانات روز بهره وری محصولات کشاورزی را بالا برد و هزینه تولید را کاهش داد و با اقتصادی کردن فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی می‌توان از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرد و همچنین باید با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد صورت گیرد.

 سید محمدحسین حسینی

کد خبر 6039523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha