۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۲

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود:

دستگیری قاچاقچیان چوب در شاهرود/ نیسان حاوی بار تاغ توقیف شد

دستگیری قاچاقچیان چوب در شاهرود/ نیسان حاوی بار تاغ توقیف شد

شاهرود- رییس اداره منابع طبیعی شاهرود از دستگیری قاچاقچی‌های چوب در ۱۲۰ کیلومتری شاهرود خبر داد و گفت: نیسان حاوی چوب قاچاق در منطقه کشف شد.

محمد رضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه گشت‌های مستمر در حوزه‌های استحفاظی شهرستان انجام می‌شود، ابراز داشت: حسب این امر مناطق قندلیک، چاه جام و چاه باقر و دوزخی تحت نظر قرار گرفتند.

وی ضمن بیان اینکه نیروهای گشت سیار حفاظتی در ۱۲۰ کیلومتری شاهرود موفق به شناسایی قاچاقچیان تاغ شدند، افزود: متخلفان قصد درگیری و فرار داشتند که با هوشیاری مأموران زمین گیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه خودرو نیسان حاوی چوب تاغ شناسایی و توقیف شد، ابراز داشت: یک موتورسیکلت نیز از متخلفان کشف شد که به پاسگاه انتظامی طرود انتقال یافت.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه در مناطق تاغ زارهای طرود و بی ارجمند پایش های لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف از این اقدام حفظ و حراست از منابع ارزشمند تاغ و جلوگیری از قاچاق آنها است.

وی افزود: با توجه به نقش اکولوژیک تاغ در حفظ خاک و پیشگیری از غبار لذا از مردم ساکن این مناطق نیز درخواست داریم که به حفظ این گونه ارزشمند کمک کرده و اجازه قطع این درختان را ندهند.

کد خبر 6039771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha