۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

مهر از چهارمحال و بختیاری گزارش می‌دهد؛

انتخابات گرم در دمای منفی ۱۱ درجه در بام ایران

انتخابات گرم در دمای منفی ۱۱ درجه در بام ایران

شهرکرد- هوا بس ناجوانمردانه سرد است، اما مردم بام ایران جوانمردانه پای انقلابشان هستند و نشان دادند که هیچ چیز نمی‌تواند مانع حضورشان در صحنه‌های سیاسی انقلاب باشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مریم بیگی: موجی از گرمای انسانی در دل سرمای زمستان احساس می‌شود، جلوه‌ای از حضور قلبی و روحی مردمی که قصد دارند نقش خود را در تعیین دموکراتیک سرنوشت کشورشان ایفا کنند، نفس‌هایی که در هوای یخ‌بسته به مه نشسته و قدم‌هایی که برف‌های زیر پا را نادیده می‌انگارند، همگی روایتگر اراده‌ای استوار و امیدی بلند به فردایی بهتر هستند.

این همان همبستگی است که مرزها را می‌شکند و زمستان را بهار می‌کند، وقتی که مردم دست در دست هم، برای ساختن فصلی نوین در کتاب تاریخ خود، صف کشیده‌اند، این منظره، نه تنها تصویری از یک رویداد سیاسی، بلکه تجلی یک عهد و پیمان اجتماعی است که در آن هر رأی، بیانگر آرزویی برای بهروزی و پیشرفت است.

مردم بام ایران ساعات‌ها قبل از زمان آغاز رأی‌گیری در شعب رأی حضور پیدا کردند تا به تکلیف شرعی خود عمل کنند و هوای سرد زمستان نیز مانع حضور گرمشان نشده است.

پیر و جوان با در دست داشتن شناسنامه‌های خود به صورت گروهی و تک نفره در شعب حضور پیدا می‌کنند، برخی فرزندان خود را در شعب همراه خود آورده‌اند تا از سن کودکی بدانند که اهمیت مشارکت در سرنوشت چقدر بالا است.

حضور با لباس‌های محلی در شعب رأی‌گیری نشان می‌دهد که فارغ از قومیت، همه مردم با هر زبان و گویشی با اتحاد در کنار هم هستند و سرنوشتشان را با دست خودشان را تعیین می‌کنند.

به عنوان یک خبرنگار تصمیم گرفتم در شعبه اخذ رأی حاضر شوم و از نزدیک در جریان روند برگزاری انتخابات قرار بگیرم.

حضور مردم در شعبه باوجود سرمای بسیار، چشمگیر بود

برودت هوا در شهرکرد خارج از انتظارم بود، شاید بتوان با جرأت نامش را سرمای استخوان سوز گذاشت، اما حضور مردم در شعبه باوجود سرمای بسیار چشمگیر بود.

قبل از آغاز هر کاری تماسی با معاون سازمان هواشناسی برقرار کردم و پیش‌بینی ام درست بود، هوا بس ناجوانمردانه سرد است، اما مردم جوانمردانه پای انقلابشان هستند و نشان دادند که هیچ چیز نمی‌توانند مانع حضورشان در صحنه‌های انقلاب باشد.

انتخابات گرم در دمای منفی ۱۱ درجه در بام ایران

دمای شهر شهرکرد ۱۱ درجه زیر صفر است

معاون توسعه و پیش‌بینی مخاطرات جوی سازمان هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در شهرکرد با اشاره به اینکه بیشینه دمای استان در روز گذشته در طول روز زیر صفر بود، اظهار کرد: به همین دلیل احساس سرما در بین مردم وجود دارد، در حال حاضر دمای شهر شهرکرد منفی ۱۱ درجه است.

معصومه نوروزی افزود: دمای شهرستان کوهرنگ نیز در حال حاضر منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

وی بیان کرد: وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری در ۱۱ اسفند صاف تا قسمتی ابری است.

انتخابات گرم در دمای منفی ۱۱ درجه در بام ایران

از یک پیرمرد بختیاری درباره علت حضورش در ساعات ابتدایی رأی‌گیری در شعبه اخذ رأی، اظهار کرد: دوست دارم جزو اولین افرادی باشم که رأی خود را به صندوق می‌اندازم.

وی می‌گوید: به خاطر خون شهیدان و امنیت کشورم در انتخابات شرکت می‌کنم.

به سراغ مرد جوانی که دخترش را در آغوش داشت می‌روم، با روی خوش جواب می‌دهد، از او اجازه می‌گیرم که از دخترکش عکسی به یادگار ثبت کنم.

او می‌گوید: دخترم را به همراهم آورده‌ام، زیرا می‌خواهم از هم‌اکنون بداند حضورش در چنین محافلی چقدر ضرورت دارد و باید در تعیین سرنوشتش دخیل باشد.

انتخابات گرم در دمای منفی ۱۱ درجه در بام ایران

حضور رأی اولی‌ها در شعبه‌های اخذ رأی قابل توجه بود، بسیاری از رأی اولی‌ها ترجیح داده بودند تا با گروه دوستانه خود در شعبه اخذ رأی حاضر شوند و آغاز تکلیف سیاسی شأن را جشن بگیرند.

انتخابات گرم در دمای منفی ۱۱ درجه در بام ایران

البته در شعب اخذ رأی به سراغ ناظران و متولیان برگزاری انتخابات نیز رفتیم.

بازرس ویژه وزارت کشور به خبرنگار مهر گفت: در ساعات ابتدایی رأی‌گیری در استان چهارمحال و بختیاری هستیم، باوجود سرمای هوا مشارکت مردم چشمگیر است.

نوروزیان با بیان اینکه از ۸ شعبه رأی در شهرکرد بازدید به عمل آورده‌ایم، عنوان کرد: روند برگزاری انتخابات در شهرستان شهرکرد مطلوب است و لحظه به لحظه به میزان مشارکت افزوده می‌شود.

حضور پرشور در انتخابات می‌تواند نتایج متفاوتی در پی داشته باشد

حضور پرشور در انتخابات می‌تواند نتایج متفاوتی در پی داشته باشد که به جنبه‌های مختلف دموکراسی، سیاست، و جامعه مرتبط است.

مردم چهارمحال و بختیاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که همواره پای انقلابشان هستند، حتی اگر از موضوعات اقتصادی و … گلایه‌مند باشند، این حضور پرشور وظیفه مسؤولان را سنگین‌تر از قبل می‌کند که تمام تلاششان را برای بهبود وضعیت به کار بگیرند.

کد خبر 6042044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha