۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

مصرف مازوت درنیروگاه شهیدمنتظری تصمیم ملی است/مدارس تعطیل نمی‌شود

مصرف مازوت درنیروگاه شهیدمنتظری تصمیم ملی است/مدارس تعطیل نمی‌شود

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری تصمیم ملی بوده و با دستور وزارت نیرو و وزارت نفت اجرایی شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه بارشی هفته گذشته از مناطق شمالی وارد و بیشتر مناطق استان به ویژه شرق، شمال، غرب و مرکز را در برگرفت و بارش‌های خوبی را با خود به همراه داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال این سامانه بارش باران و برف و کاهش دمای هوا را داشتیم، ادامه داد: بر این اساس شاهد یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و اجرای طرح‌های امدادی در استان بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی امروز سامانه بارشی به استان اصفهان وارد می‌شود، اضافه کرد: این سامانه علاوه بر بارش باران و برف، سرمایی را به همراه دارد و فردا نیز به اصفهان می‌رسد که البته به شدت سامانه قبلی نیست.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر به دلیل کاهش دما خودپالایی جو را نداشتیم و در نتیجه با وجود شرایط ابرناکی شاهد کاهش کیفیت هوا بودیم، ادامه داد: در حال حاضر کیفیت هوا در اصفهان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

شیشه‌فروش با اشاره به تشکیل جلسه شرایط اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان اظهار کرد: البته باید توجه داشت که از چند روز گذشته با توجه به کاهش شدید دما محدودیت مصرف گاز برای صنایع اعلام شد و صنایع نیز در این زمینه همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت نیز توصیه‌های لازم را برای عموم مردم جامعه اعلام کرده است، اضافه کرد: همچنین سوخت پاک در جایگاه‌های سوخت توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه متأسفانه با توجه به برودت هوا وزارت نیرو و وزارت نفت نسبت به مصرف مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری تصمیم گیری کردند، ادامه داد: از ابتدای اسفند مصرف مازوت آغاز شده، تا پیش از این در استان اجازه مصرف مازوت نداده بود.

وی تاکید کرد: این تصمیم کشوری به دلیل تأمین گاز استان‌های شمالی گرفته شد و این امر به صورت موقتی خواهد بود.

شیشه فروش با بیان اینکه کمیته اضطرار آلودگی هوا تاکید بر قطع مصرف مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری به علت شرایط توپوگرافی و عدم خودپالایی هوا دارد، افزود: شرکت ملی گاز باید پیگیر تأمین گاز باشد.

وی با بیان اینکه بازه زمانی برای مصرف مازوت تعیین نشده است، ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر این وضعیت بهبود یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کمیته اضطرار نیز تصمیم گیری کرده و با توجه به ورود سامانه جدید مدارس تعطیل نخواهد بود.

کد خبر 6046055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      موضوعی که قابل تامل است هیچ اداره کلی بدون موافقت استانداری اجازه انجام کار مهمی را ندارد . چه چیزی باعث شده که استانداری اجازه دهد باید مشخص شود . آیا سایر نیروگاههای کشوری در تهران و مشهد و اراک و اهواز و.. مازوت سوز شدند ؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      4 0
      جون بچه های ما مهم نیست که تعطیل نمیکنن .خدا مسئولین رو لعنت کنه که هیچ به فکر سلامت مردم نیستن
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      4 0
      بروز سرطان و دهها بیماری تنفسی و قلبی و .. در اصفهانیها ، بعلت مازوت سوزی در نیروگاه ، تصمیم ملی است ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      3 0
      چیزی که برای مسئولان مهم نیست سلامتی مردم اصفهان است بی خود نیست مشارک در انتخابات استان اصفهان بسیار پایین بوده است مسئولان کمی به خود ایند فقط محروم زدایی از شهرهای محروم هنر نیست محروم نکردن مردم از حق انسانی و طبیعی شان هنر بیشتری میخواهد
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      2 1
      استان های شمال کشور اجازه ساخت استخر از ویلاهای لاکچری گرفته تا ویلاهای کوچک را ممنوع کنند انوقت مصرف گاز درست میشود و دود مصرف این ویلا نشینان در چشم مردم نجیب اصفهان نمیرود