۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

پیروزی العین برابر النصر سهمیه ایران در آسیا را به خطر انداخت

پیروزی العین برابر النصر سهمیه ایران در آسیا را به خطر انداخت

تیم فوتبال العین امارات موفق شد در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا النصر عربستان را شکست دهد که با این پیروزی سهمیه ایران در آسیا به خطر افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال العین امارات و النصر عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند به میزبانی نماینده امارات به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود العین به پایان رسید تا این تیم گام اول را محکم بردارد.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده با شیوه جدید برگزار خواهد شد و لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ (تیم‌های سطح ۲ آسیا) دو رقابت باشگاه‌های فوتبال در قاره آسیا خواهند بود. هنوز سهمیه بندی رسمی کشورها برای مسابقات فصل آینده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC به طور رسمی اعلام نشده است اما دو کشور ایران و امارات با امتیازاتی که کسب کرده‌اند رقیب هم به حساب می‌آیند.

با حذف سپاهان در برابر الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ایران هیچ نماینده‌ای در این فصل ندارد و همین موضوع باعث شده تا با حضور العین از کشور امارات امتیاز این کشور در رده بندی کلی از ایران بیشتر شود.

در حال حاضر و با اعلام رسانه «فوتی رنکینگس»، کشورمان ۱+۱ سهمیه در لیگ نخبگان (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف) و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا ۲ دارد که هنوز این موضوع از سوی AFC به طور رسمی اعلام نشده و باید دید وضعیت سهمیه بندی ایران برای فصل آینده مسابقات باشگاهی در آسیا به کجا خواهد رسید.

پیروزی العین برابر النصر سهمیه ایران در آسیا را به خطر انداخت

کد خبر 6046632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha