۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش:

۲۰ فروشگاه خاش اقلام کالابرگی عرضه می‌کنند

۲۰ فروشگاه خاش اقلام کالابرگی عرضه می‌کنند

خاش- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش، گفت: درحال حاضر ۲۰ فروشگاه در کنار فروشگاه های زنجیره ای، کار عرضه اقلام کالابرگی را در این شهرستان انجام می دهند.

هوشنگ ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: سهمیه هر فرد از دهک‌های پایین جامعه ۲۲۰ هزار تومان بوده که سرپرست خانوار با کارت بانکی یارانه‌ای خود با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین شده، می‌تواند، کالاهایش را دریافت کنند.

وی ادامه داد: طرح فجرانه از ۱۷ بهمن امسال شروع شده و به مدت سه ماه در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه تداوم دارد و طرح جدید آن از ۱۸ اسفندماه کلید خورده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ به مردم خدمات لازم ارائه می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در راستای اجرای این طرح هیچ فروشگاهی حق دریافت مبلغ و یا عرضه کالای اضافی مبنی بر سهمیه فرد و یا اعضای خانوار را ندارد و در صورت دریافت گزارش با متصدی واحد صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

ریگی اظهار کرد: متصدیان فروشگاه‌ها حق ندارند، به بهانه قطع سیستم و یا خرابی کارتخوان و غیره مردم را سرگردان کنند، بنابراین از شهروندان انتظار داریم در صورت وجود تخلف صنفی موارد را با شماره ۱۲۴ نظارت اداره صمت گزارش کنند و نیز در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا فرمانداری خاش آمادگی لازم برای پاسخگویی به شکایت مردمی وجود دارد.

وی گفت: هیچ فروشگاهی حق عرضه وسایل به غیر از اقلام کالابرگی را ندارد.

بنا بر این گزارش طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی از ۱۷ بهمن ماه آغاز شده و در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند، ماه دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

کد خبر 6050054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha