۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵

حق بین؛

افتتاح فاز اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری در سال آینده

افتتاح فاز اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری در سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح فاز اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری اظهار داشت: افتتاح فاز اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری در سال آینده انجام می‌شود و سال آینده سالی متفاوت در ارتباط با پروژه‌های عمرانی در تعداد و ابعاد خواهد بود.

وی در مورد آغاز فاز دوم آزادراه شهید شوشتری گفت: در این ارتباط نیازمند همکاری و مساعدت سازمان محیط زیست و مجموعه نظامی هستیم چرا که فاز دوم این پروژه از محدوده‌های نظامی و محیط زیستی عبور خواهد کرد و کماکان اجرای فاز دوم عملیاتی نشده و انتظار داریم که دستگاه‌های مسؤول در این بخش همکاری لازم را انجام بدهند.

حق بین تصریح کرد: فاز دوم آزادراه شهید شوشتری حدود ۶ کیلومتر است و ممکن است طراحی و اجرای این پروژه در ادامه دستخوش تغییراتی شود و به همین جهت ما ۳ گزینه را برای اجرای این پروژه طراحی و پیشنهاد کرده‌ایم که این ۳ گزینه به صورت پل، تونل و مسیر سازی خواهد بود، البته اجرای هر کدام از این ۳ گزینه هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت.

زمان اجرای فاز دوم آزادراه شهید شوشتری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در مورد زمان اجرای فاز دوم آزادراه شهید شوشتری اظهار کرد: در این زمینه نمی‌توان زمانی را اعلام کرد و همانطور که گفته شد اجرای فاز دوم این پروژه منوط به همکاری مجموعه‌های نظامی و سازمان محیط زیست است.

حق‌بین با اشاره به صحبت‌های شهردار تهران مبنی بر اجرای فاز دوم شهید شوشتری گفت: آقای زاکانی؛ شهردار تهران تاکید داشتند که فارغ از هر نوع هزینه‌ای برای این پروژه، پروژه شهید شوشتری اجرا و تکمیل شود و ان‌شاءالله در این زمینه نیز مجموعه‌ها همکاری لازم را داشته باشند و هر چه سریع‌تر پیمانکار در محدوده فاز دوم آزادراه شهید شوشتری مستقر و فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی تعریف شد که فعال است و ۳.۷ کیلومتر از این تعداد افتتاح شده و ۳.۶ هم در کندروی شمالی پروژه آزادگان تحویل شده است.

حق بین با بیان این که در شاخه غربی بزرگراه یادگار امام هم در حال انجام فعالیت هستیم، افزود: ۲۷ کیلومتر ساخت برنامه ۴ ساله معاونت فنی و عمرانی است و در حال حاضر نیز کاملاً طبق برنامه پیش رفته ایم.

وظیفه نگه داری از پل‌های مکانیزه عابر پیاده به معاونت فنی و عمرانی واگذار شد

وی در ادامه درباره پل‌های مکانیزه گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر وظیفه نگه داری از پل‌های مکانیزه عابر پیاده به معاونت فنی و عمرانی واگذار شد و جابجایی اعتبارات برای سال ۱۴۰۳ در این حوزه انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه قطعاً از نیمه اول سال آینده یونیت‌های پله برقی در پل‌های عابرین پیاده نصب می‌شود، گفت: شهروندان شاهد اتفاقات خوبی در این بخش خواهند بود.

حق بین گفت: سازمان زیباسازی اقدامات خوبی در بحث تهیه یونیت‌های اشاره شده انجام داده است همچنین جلسه‌ای را با معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و سازمان زیباسازی جهت فرآیند واگذاری نگهداشت پل‌های عابر مکانیزه به معاونت فنی عمرانی داشته‌ایم و اقدامات لازم در این بخش انجام گرفته است و ان‌شاءالله همانطور که گفته شد طی ۵ ماه آینده ۶۰ یونیت پله‌های مکانیزه عابر پیاده تعویض خواهند شد.

تداوم طرح بزرگراه یادگار امام

وی در خصوص مهمترین اقدامات شهری در حوزه فنی و عمرانی نیز گفت: در راستای اجرای طرح بزرگراه شهید بروجردی فاز دوم کماکان هشت پلاک معارض داریم، ولی همزمان با رفع این معارضین، در مدت هشت ماه این فاز را تحویل خواهیم داد.

به گفته حق بین، اجرای شاخه غربی طرح بزرگراه یادگار امام (ره) نیز بسیار مهم است چرا که شاهد حجم ترافیک در میدان فتح و سی متری جی هستیم بنابراین عملیات اجرایی در این محل در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تکمیل تقاطع میدان جی نیز بسیار مهم است و اگر سه شیفت کار کنیم این تقاطع را تکمیل خواهیم کرد البته تلاش داریم این طرح را به طور کامل تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری تحویل دهیم.

سرانجام ابر پروژه تونل شهید متوسلیان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره احداث تونل شهید متوسلیان گفت: این پروژه جز پروژه‌های حوزه عمرانی نیست بلکه یک پروژه مشارکتی است و توافقات آن انجام شده و پروژه بسیار فاخر و بزرگی است. در این پروژه از تکنیک‌های کار جدید استفاده خواهد شد همچنین باید اشاره شود که فرم قرارداد در این پروژه مشخص شده که بعد از عقد قرارداد مدیریت اجرای این پروژه به حوزه فنی عمرانی منتقل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تونل شهید متوسلیان ابرپروژه‌ای در سطح خاورمیانه خواهد بود و مشابهی در این پروژه وجود ندارد.

کد خبر 6052116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha