۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۹

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

رسیدگی به دو هزار و ۹۲۷ پرونده در هیأت ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات

رسیدگی به دو هزار و ۹۲۷ پرونده در هیأت ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از رسیدگی به دو هزار و ۹۲۷ پرونده در هیأت ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان پنج شنبه شب در آخرین جلسه هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ با تفویض اختیار وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی، هیأت‌های استانی موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم تشکیل و بر اساس ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه به تعداد زیادی از درخواست‌های واصله رسیدگی کرده است.

وی با بیان اینکه امروز فعالیت این هیأت در استان به پایان می‌رسد و از این پس پرونده‌های این حوزه در مرکز رسیدگی خواهد شد، عنوان کرد: تشکیل این هیئت گام مهمی در تسریع روند بررسی و رسیدگی به درخواست‌های موذیان مالیاتی بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس تفویض اختیار از سوی مقام عالی وزارت امور اقتصاد و دارایی به هیأت‌های استانی در خصوص مالیات قطعی شده، اشخاص حقوقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال مالیات قطعی شده که در مرجع دیگری قابل طرح نبود، بررسی درخواست‌ها و شکوائیه‌ها در استان انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: از سال ۹۷ تا کنون دو هزار و ۹۲۷ پرونده به هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در استان وارد شده که ۷۴ درصد پرونده‌ها مربوط به ارزش افزوده، ۲۳ درصد عملکرد و ۲ درصد در حوزه املاک بوده است.

به گفته وی ۶۲ درصد پرونده‌ها مربوط به واحد مالیاتی بیرجند، ۱۰ درصد قاین و ۸ درصد مربوط به شهرستان طبس بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اضافه کرد: از مجموع آرای صادره در این هیأت ۱۳ درصد رفع تعرض، ۶۴ درصد تعدیل و ۲۴ درصد پرونده‌ها رد شکایت شده است.

کد خبر 6055337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha