۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷

سرپرست آب و فاضلاب استان ایلام:

۶۲ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

۶۲ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

ایلام-سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: ۶۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب است و با اتمام عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهر آبدانان این عدد به ۶۵ درصد خواهد رسید.

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر ۶ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، ایوان، دهلران، دره شهر، سرابله و مهران بصورت فعال وجود دارد و همچنین طرح ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام و اجرای شبکه فاضلاب در شهر آبدانان و روستاهای ارمو و شباب نیز در حال اجرا است و کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان‌های ملکشاهی و چوار نیز به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری شبکه فاضلاب شهر آبدانان از شهریور ماه امسال شروع شده است گفت: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ شهرستان است که شامل ۷۲ کیلومتر شبکه جمع آوری، ۴ کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه فاضلاب با فرایند انوکسیک با ظرفیت تصفیه ۴۵۰۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز و نصب ۶۰۰۰ فقره انشعاب است.

سرپرست آبفای استان در رابطه با ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام گفت: بخش سازه‌ای یا سیویل تمام شده، بخش خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال در حال انجام است و مشکل اصلی این پروژه مشکلات مالی بوده که در صورت تزریق اعتبار لازم سعی بر این است تا در هفته دولت در شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

محمدی اضافه کرد: کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان‌های ملکشاهی و چوار نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

کد خبر 6056398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha