۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

در جلسه ای تأکید شد؛

لزوم حفظ حریم بی خطری پرواز و کنترل ساخت و سازها در فرودگاه رشت

لزوم حفظ حریم بی خطری پرواز و کنترل ساخت و سازها در فرودگاه رشت

رشت- با حضور معاون دادستان گیلان و مسوولان ادارات ذیربط مسائل مربوط به حفظ حریم بی خطری پرواز در فرودگاه رشت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل فرودگاه گیلان در جلسه‌ای که با حضور معاون دادستان استان، شهردار منطقه یک، معاون عمرانی فرماندار، رئیس بنیاد مسکن و رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشت و جمعی از مسؤولیا فرودگاهی در محل اداره کل فرودگاه برگزار شد ضمن ارائه توضیحات و اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ حریم پروازی این فرودگاه، معضلات و مشکلات موجود در این موضوع را واکاوی کرد.

محسن میرحسینی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های کنترل موانع بیان کرد: جلوگیری از نفوذ موانع در حریم بی‌خطری پرواز و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی بر طبق مقررات و کنترل موانع غیرمجاز در حریم فرودگاه جز ضروریات می‌باشد و رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پروازها می‌شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان با قدردانی از حضور معاون دادستان گیلان و رؤسا و مسؤولان ادارات مرتبط با موضوع جلسه افزود: عدم رعایت مقررات حریم بی خطری پروازی می‌تواند علاوه به خطر انداختن این موقعیت مطلوب موجب بروز خطرات احتمالی برای پروازها و حتی غیر عملیاتی شدن فرودگاه گردد.

در ادامه پیشگر معاون دادستان بر رصد و پایش مداوم حریم پروازی فرودگاه سردار جنگل رشت تصریح کرد و دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و قوانین موجود در این زمینه را با اعضای حاضر در جلسه مورد بررسی قرار دادند و پس از ایراد مباحث مفصل در باب حریم هوایی و زمینی فرودگاه به اتفاق حاضران، از سطوح پروازی بازدید میدانی داشتند و دستورات لازم در خصوص جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز صادر کردند.

گفتنی است در این جلسه ضمن تاکید بر کنترل ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم مذکور، مصوبات و دستورات لازم جهت اجرا به مراجع قضائی و مبادی ذی مدخل ابلاغ شد.

کد خبر 6057386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha