۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:

۲۴ هزار و ۱۷۴ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

۲۴ هزار و ۱۷۴ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۲۴ هزار و ۱۷۴ نفر طی سال ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی خون اهدا کردند.

کامبیز مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان جنوبی ۲۹ هزار و ۶۴ نفر بوده است در حالی که این آمار برای سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷ هزار و ۱۶۴ نفر ثبت شده است که مقایسه این دو آمار نشان از افزایش هفت درصدی مراجعین در سال ۱۴۰۲ دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۷ نفر موفق به اهدای خون شدند، گفت: اما در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴ هزار و ۱۷۴ نفر خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه ۶.۵ درصد رشد داشته است.

مهدی زاده افزود: نکته قابل توجه این است که اهدا کنندگان خانم در سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۵۹۱ نفر بوده است اما در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵.۲ درصدی به هزار و ۶۷۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد اهدا کنندگان آقا نیز از ۲۱ هزار و ۱۴۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲۲ هزار و ۴۹۹ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید، ادامه داد: تعداد اهدا کنندگان مستمر ما نیز از ۱۳ هزار و ۴۶۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی یادآور شد: تعداد اهداکنندگان باسابقه ما در خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶ هزار و ۲۲۴ نفر بوده است.

مهدی زاده گفت: کسانی که برای اولین بار در خراسان جنوبی خون خود را اهدا کردند در سال ۱۴۰۱ تعداد سه هزار و ۳۹۴ نفر بوده است که این آمار در سال ۱۴۰۲ به سه هزار و ۳۷۳ نفر رسید.

کد خبر 6059722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha