۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵

رئیس پلیس فتا هرمزگان:

امنیت سایبری کاربران در سفرهای نوروزی به هرمزگان تامین می شود

امنیت سایبری کاربران در سفرهای نوروزی به هرمزگان تامین می شود

بندرعباس - رییس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به تعطیلات نوروزی و همچنین حجم بالای مسافرت‌ها در این ایام در توصیه به شهروندان گفت: امنیت سایبری کاربران در سفرهای نوروزی به هرمزگان تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان بهمنی بیان داشت: عکس‌های سلفی که ما از خودمان در تعطیلات نوروز در فضای مجازی منتشر می کنیم می تواند نشان‌دهنده مکانی باشد که ما در آن حضور داریم و اینکه چه مدت‌زمان ما در منزل نیستم تا سارقان با خیال راحت منزل ما را سرقت کنند.

این مسوول انتظامی هرمزگان ادامه داد: با مرور برخی از پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا به نکاتی جزئی برخورد می کنیم که در نگاه اول نمی تواند مشکلی برای کاربران به وجود آورد، نکاتی از قبیل ثبت موقعیت مکانی در تصاویر و کلیپ‌ها که شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما همین نکته و ثبت موقعیت مکانی بر روی تصاویر می‌تواند گویای عدم حضور ما در منزل یا محل کار باشد و این فرصتی برای سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب است.

وی خاطر نشان کرد: با رعایت برخی از نکات در هنگام مسافرت می توانیم امنیت خود و خانواده را افزایش دهیم، نکاتی کوچک اما مهم شامل عدم ورود اطلاعات مهم در کامپیوترهای عمومی، تهیه بلیط رفت‌ و برگشت از طریق سایت‌های معتبر و عدم استفاده از اینترنت‌های رایگان در طول سفر.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان افزود: در صورت استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی همچون هتل‌ها سعی نمایید از اتصال به اینترنت‌های باز (بدون ورود رمز عبور و یا اتصال با رمز مشترک) خودداری نمایید و در صورت ضرورت و استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی دقت و حساسیت بیشتری داشته و در صورت امکان از انتشار و ورود اطلاعات مهم و خصوصی در این مکان‌ها خودداری کنند.

سرهنگ بهمنی در پایان نسبت به خرید از فروشنده‌های دوره‌گرد و استفاده از کارت‌خوان‌های سیار هشدار داد و افزود: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 6060047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha