۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۴

به دنبال حاشیه های تعرفه پزشکان عمومی؛

خط و نشان عین اللهی برای تعیین خودسرانه تعرفه‌های پزشکی

خط و نشان عین اللهی برای تعیین خودسرانه تعرفه‌های پزشکی

وزیر بهداشت، نسبت به تعیین تعرفه‌های پزشکی غیر از مسیر شورای عالی بیمه سلامت هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اینکه در اولین جلسه هیأت وزیران در سال جدید، میزان رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد، برخی انجمن‌های پزشکی نسبت به این مقدار افزایش گلایه کرده و اعداد و ارقامی از نرخ ویزیت‌ها را اعلام کردند.

انجمن پزشکان عمومی، از جمله این انجمن‌ها بود که نرخ ویزیت ۲۵۰ هزار تومان را برای پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که با سروصدای زیادی همراه شد.

به دنبال آن، پدرام پاک آئین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های اعلامی معاینه پزشکان عمومی مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و تعرفه مذکور متعاقباً از سوی وزارتخانه اعلام می‌شود.

وی افزود: بیشترین افزایش تعرفه خدمات درمانی، تشخیصی و پزشکی با هدف تأمین هزینه‌های مراکز درمانی و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی به میزان ۳۵ درصد در دولت سیزدهم و برای سال ۱۴۰۳ صورت گرفته که اعم از هزینه‌های خدمات بیمارستانی و سهم پزشکان است.

پاک آئین ادامه داد: سهم پزشکان (شامل جز حرفه‌ای و حق ویزیت) هنوز از سوی دولت ابلاغ و اعلام نشده و ارقام اعلام شده در رسانه‌ها و فضای مجازی فاقد اعتبار است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: محاسبه تعرفه خدمات درمانی و تصویب آن در دولت با رویکرد تعادلی مبنی بر حمایت از سبد معیشتی مردم، تأمین حق جامعه در دسترسی آسان و ارزان به خدمات درمان و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی صورت گرفته است.

در همین حال، ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان داشت که درخواست‌هایی برای اصلاح تعرفه‌ها به دولت داده شده است.

از سوی دیگر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، نسبت به اعلام تعرفه غیر از مسیر شورای عالی بیمه سلامت، به شدت انتقاد و چنین اقداماتی را؛ تمرّد از قانون عنوان کرد و گفت: تعیین تعرفه غیر از مسیر شورای عالی بیمه سلامت، خلاف قانون بوده و تمرد است.

وی با عنوان این مطلب که حرمت امامزاده را متولی آن باید نگه دارد، افزود: اگر ما خودمان به قانون عمل نکنیم، چه انتظاری از دیگران داریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تعیین تعرفه از مسیر شورای عالی بیمه سلامت، سازمان برنامه و بودجه و در نهایت، تصویب و ابلاغ تعرفه‌ها از سوی هیأت دولت است.

کد خبر 6073890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      5 11
      تعرفه پزشکان مگر تافته جدا بافته است باید براساس قانون عمل شود چگونه تعرفه پرستاراجرا شدکه اعث نا رضایتی پرستاراست وزارت بهداشت باید نظام پرداخت خودبرای کارکنان را تحول نمایند
      • جمالزاده IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
        16 4
        پزشکان خیلی وقته شدن تافته جدا بافته . کارگر و کارمند تو کشور ما اصلا حساب نیستن با باد هوا زندگی می کنند!!!
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      4 3
      پرداخت مطالبات کارکنان مراکزدانشگاهی را وزارت بهداشت اولویت اول قرار دهد
      • جمالزاده IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
        26 4
        توی کشور ما ظاهرا فقط زندگی پزشکان مهمه بقیه فتوسنتز میکنن . ای کاش کارگران و کارمندان متحد میشدن بینم قدرت چه صنفی بیشتره . ۳۵درصد برای پزشکان و ۲۰ درصد برای شاغلین و کارگران . تقریبا دو برابر شاغلین و کارگران برای پزشکان
      • کارگر IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
        23 4
        تو کشور ما فقط پزشکان مهم هستن
    • سلام IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      16 15
      چطوری که بزای خوارکیها وبقیه وسایل زندگی اعتراضی نیست که روزانه مصرف می شود فقط برای پژشکان اعتراض دارند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      22 5
      پس نقش نظام پزشکی چیه شرکت بیمه خودش خریدار خدمت است خودش هم کمترین قیمت را می‌دهد با همین کارها رشته پزشکی که بعد از انقلاب بیشترین پیشرفت را کرده بود به ورطه نابودی کشاندید و بهترین متخصصین را به خارج فراری دادید
    • جواد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      17 5
      عین الهی نگفته چرا 10ساله تعرفه های پزشکی حتی اندازه حقوق کارگران افزایش نیافته!!!
      • محمد حسین IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
        0 1
        خواب اصحاب کهف تشریف دارید.بیشترین سو استفاده از قانون مربوط به مراکز قدرت و ثروته که یکیشون همین جامعه مثلا با فرهنگ پزشکان هست که حتی برای فرار از مالیات کارتخوانهای مطب را هم‌جمع کرده اند
    • روشنگر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      6 17
      پزشکا کار خودسرانه زیاد میکنن تعرفه کمترینشه
    • محمدجواد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      16 8
      قطب پزشکی منطقه ک چی عرض کنم بایدتا چندسال دیگه پزشک پاکستانی و هندی بیاریم.اقای عین الهی چیکار با نخبگان پزشکی مملکت کردی!!بهترین های پزشکی جهان دارن از کشور خارج میشن و شما نمی‌فهمید مشکل کجاست؟!!
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      13 5
      درود کار غیر قانونی کار دولت که یک ماه از،سال گذشته هنوز چندرغاز افزایش تعرفه رو هم زورش میاد اعلام کنه اون وقت دیگران رو به رعایت قانون دعوت میکنه و از احترام صاحب امامزاده حرف میزنه جناب وزیر لطفا خودتون قانون رو درست اجرا کنید‌
    • عباس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      2 5
      تعرفه پزشگی برای بیمار کمر شکنه . به حدی که مریض بخاطر یک بیماری کوچک از ترس هزینه سرسام آور میمیره .
    • سعیده IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      9 1
      حرمت امامزاده رو خود اقای عین الهی نگه داره که خودش پزشکه منتها چون حقوق نجومی وزارت میگیره نمیگه پزشکان عمومی با این تورم هارشده چگونه زندگی کنند و مخارج مطب و منشی و سیستم و پول اب و برق و گاز تجاری رو بدن!!!؟؟
    • داود IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      3 1
      سلام پزشکان عمومي و متخصصین داخلی و متخصصین اطفال بیشترین صدمه را از کاهلی وزارتخانه بهداشت می خورند
    • حسن IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 6
      به پرستاران توجه شود همش پزشکان!
    • مهدی AE ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      23 2
      دولت دستمزد ما را دو میلیون اضافه کرده دندان پزشکی نمی توانیم برویم خودم و فرزندانم با میخک و آنتی‌بیوتیک درد دندان و عفونت کنترل می کنیم.
    • سینا IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      2 6
      رفاه و سفر خارجی و.... فقط شده برا پزشکان بیخود میکنن تعرفه رو میبرن بالا مردم چکار باید بکنن
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      2 3
      دکتر عین الهی و تیم وهمراهانشان یا خوابن یا خودشان را بخواب زده اند پزشکان هم جزو جامعه هستن تورم هر سال تواین ده سال اخیر رشد تصاعدی داشته اما دریافتی پزشک عمومی از بیمار 1/7دلار هس در حالیکه ۱۰سال قبل حق ویزیت پزشک عموی حوده ۱۰ دلار بود ...پس این ظلم آشکار در حق پزشکانی هس که فقط ویزیت میکنن ...
      • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
        0 0
        پروفسور مگه بقیه مشاغل دلاری بهشون میدن؟؟؟
    • فردین IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      2 1
      فقط ضرر متوجه پزشکانی هس که فقط حق ویزیت دریافت میکنن..
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      خصومت وتنگ نظری نسبت به پزشکان در این مملکت پایانی ندارد علی رغم اینکه بهترین و بالاترین خدمات درمانی وپایین ترین تعرفه درمانی به اذعان خود کشورهای دیگر درایران صورت می گیرد اما دولت طوری وانمود می کند که پزشکان زیاده خواه هستند وهمین باعث تصور اشتباه مردم شده است با کمی سرج کردن متوجه این تفاوت میش
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      2 0
      چطور شما برای یک مو کوتاه کردن ۲۵۰تا۴۰۰ می دین وصدا تونم در نمی‌یاد اما برای دکتری که ۲۰ سال درس های سخت وکشورهای طولانی داشته تا به این مرحله رسید ۲۵۰ توان زیادوصدا تون گوش فلک را کر کرده
    • عبدالله IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 44
      در کمیسیون ده نفره تعیین تعرفه های درمانی که نه نفر از بیمه ها و فقط یک نفر از نظام پزشکی جهت رای گیری حضور دارد؛چگونه تعرفه حقه جامعه پزشکی تحصیل میگردد؟