۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

۴۵ درصد به دریافتی دستیاران اضافه شد/ توقع دستیاران بالا رفته است

۴۵ درصد به دریافتی دستیاران اضافه شد/ توقع دستیاران بالا رفته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: توقعات الان بالا رفته است از سوی دیگر رانت ها، فساد ها و تبعیض ها باعث می‌شود روحیه تمام افراد و حتی دستیاران خراب شود.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت و مشکلات دستیاران پزشکی گفت: در روزهای گذشته ۴۵ درصد به دریافتی دستیاران اضافه شد. چرا این اصلاح دریافتی در این سال‌ها انجام نشده بود. از سال ۹۰ به بعد و طی این ۱۰ سال فقط ۵ هزار تومان دریافتی بالا رفته بود.

وی با اشاره به دلایل برخی مشکلات دستیاران پزشکی افزود: یکی از مسائل اثر گذار انتظارات نا به جایی است که در ذهن جوان برای ورود به رشته‌های پزشکی ایجاد می‌کنیم، مدینه فاضله‌ای را متصور می‌شویم و جوان تصور می‌کند، اگر پزشک شود همه چیز برایش فراهم است. به نحوی که گاهی به جای اینکه بر اساس استعداد و علاقه خود رشد کند و رشته انتخاب کند، به دنبال پزشکی می‌رود که مناسب او نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مساله دوم این است که تا کنون جو اجتماعی موجود در پزشکی در دنیا و ایران به نحوی بود که پزشکان خود را بدهکار و مدیون جامعه می‌دانستند. اگر این روحیه بدهکاری نبود چطور می‌توانستیم جنگ را بچرخانیم؟

وی افزود: اما در حال حاضر توقعات دستیاران و حتی سایر مردم بالا است. زمانی که ما انترن بودیم ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتیم. چطور ما آن موقع با آن شرایط سخت راضی بودیم؟ توقعات الان بالا رفته است.

قناعتی گفت: از سوی دیگر رانت‌ها، فسادها و تبعیض‌ها باعث می‌شود روحیه تمام افراد و حتی دستیاران خراب شود. همه این عوامل مؤثر است.

وی با اشاره به محتوایی که در فضای مجازی در خصوص مرگ‌های اخیر برخی دستیاران منتشر می‌شود، گفت: با تلقین در فضای مجازی می‌توان روحیه افراد را تغییر داد. به عنوان مثال با القای خودکشی سریالی ناامنی ایجاد می‌شود. کما اینکه سال‌ها پیش از طریق یک بازی رایانه‌ای خودکشی سریالی جوانان رخ داد.

کد خبر 6074268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • منوچهر US ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      26 7
      هشتصد هزار تومان زمان با دلار بگو . انتظار آنها بالا نیست پر رویی شما نجومی هست
      • جامی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
        0 1
        پزشکان سیر که نمیشن
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      16 0
      بیمارستان‌های دولتی را با نیروی کار رایگان دستیار میخواهید اداره کنید و از استخدام پزشک متخصص با تجربه به خاطر بارمالی خودداری می‌شود وبا جان مردم بازی می‌شود
    • تینا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      8 0
      حرف نزنی خیلی بهتره
    • حسبن GB ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      3 0
      شاید تو بخوای بمیری
    • شیوا IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 3
      پزشکان اصلا الان فقط برای کاسبی وارد این رشته شدن قبلا اینجوری نبود . مسئولان باید این وضعیت رو درست کنن
    • ۹ IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      2 0
      سلام بی وجدان قیمت اجناس و دلار الان نسبت به سالهای قبل چندین برابر شده انصاف هم خوب چیزیه
    • ممد IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      3 0
      بنده پدریک دستیارپزشکی هستم. جناب قناعتی کاش میفرمودزمانی که ۸۰۰هزارتومان می‌گرفتند دلارچندبود؟ دلارهم نه گوشت چندبود‌. اصلا نان چندبود؟ کاش بررسی کنندباحقوق آن قوت خودچندنان لواش یابربری میشدخریدوالان برای خریدآن چقدربایدپرداخت؟
    • رزیدنت IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      2 0
      سلام اولا ۴۵ درصد افزایش نیافته و قراره ۳۰ درصد افزایش پیدا کنه و این یک دروغ رسانه اره دوما سال ۹۰ با ۸۰۰ هزارتومن من تو بیرجند ۲۰۰ هزار تومن اجاره خونه میدادم و ۶۰۰ تومن برام باقی می کنن الان اجاره خونه تو بیرجند ۶ میلیون تا ۸ میلیونه و حقوق رزیدنت مجرد ۸میلیون تومنه
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      2 0
      کاش حالا که حرف زدن بلد نیستید لااقل حرف نزدن رو بلد بودید.پزشکای جوان زیر بار روانی و اقتصادی له شدن.هدفتون فقط مسموم کردن ذهن جامعه به پزشک هاس.تو هر قشری آدم بی اخلاق هست ولی با چوب یه سری نباید همه رو زد.شما که توقعت بالا نیست از دانشگاه تهران بیا بیرون برو منطقه محروم با حقوق اونجا ببین دووم می
    • نسترن IN ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      سلام و احترام ممنون از سایت خوب شما که همیشه پیگیر مشکلات جامعه هستید، لطفاً این درخواست مهم جامعه پزشکی را هم مطالبه و پیگیری نمایید که واقعا جامعه را درگیر کرده است.
    • IL ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      زمان شما دلار چند بود یه جفت کفش چند بود الان چنده گاهی حرف نزنیم بهتره این دستیارا هستن که زحمت بیمارستانهای دولتی به دوششون هست مگهچند میدین که این همه حرف میزنین ودر ضمن لین خودکشی ها سریالی نیست از روی رنج ونابسامانی موجود در بیمارستانها هست اونقدر کشیک میدن‌که میبرن
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      جالبه که من هم ۴ سال پیش ۸۰۰ تومن حقوق اینترنی میگرفتم.ایشون حداقل ۲۰ سال قبل اینترن بودن...