۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق:

عملیات وعده صادق عزتی برای ایران و مقاومت اسلامی بوده است

عملیات وعده صادق عزتی برای ایران و مقاومت اسلامی بوده است

آیت الله حسینی با اشاره به ضربه ایران به اسرائیل گفت:این ضربه بسیار موجب خوشحالی مردم عراق شده است و احساس افتخار کردند،این اقدام عزتی برای وحدت بوده و آثار بسیار مثبت و ارزنده ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری در دیدار با آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق، گزارشی از فعالیت‌های مجمع تقریب در سفر به عراق ارائه کرد.

حجت الاسلام حمید شهریاری در دیدار با آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق، ضمن تشکر از برگزاری این دیدار، گفت: جمع حاضر مجموعه‌ای از اعضای شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مهمانانی هستند که برای شرکت در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در عراق با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» از ایران و کشورهای مختلف حضور به هم رساندند.

وی درباره نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز گفت: ما ۲۵ عضو خارجی و ۲۰ عضو داخلی در شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی داشتیم و این اولین جلسه‌ای است که اعضای شورای عالی با اعضای خارجی خود در خارج از ایران جلسه برگزار می‌کند.

شهریاری با اشاره به اینکه نشستی نیز با حجت الاسلام سید عمار حکیم داشته است، درباره برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عراق را با مشارکت مؤسسات و نهادهای اهل سنت در کشور عراق برگزار کردیم و بازتاب این کنفرانس بسیار گسترده بوده و به حد اعجاب‌آوری در داخل عراق بازتاب داشته است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این نوع فعالیت‌ها در ایجاد وحدت در داخل عراق بسیار مؤثر است، از همراهی و همدلی نماینده ولی فقیه در عراق برای برگزاری این دیدارها تشکر و قدردانی کرد.

آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق، در این دیدار، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مفیدی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده، این است که از ابتدا ندای امام خمینی (ره) اسلام و دعوت به وحدت بوده است و فرقی بین شیعه و سنی و گروه‌های مختلف نگذاشتند و اینکه در ایران یکپارچگی و وحدت وجود دارد برای ما نشان افتخار است.

وی تأکید کرد: در عراق هم مردم این کشور سالیان سال که عراق دچار درگیری بود، چه شیعه و چه سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند. آنچه در عراق اتفاق افتاد، از جمله قتل‌ها، سر بریدن‌ها و مشکلاتی که پس از سقوط صدام ایجاد شد، اختلاف مذهبی نبود بلکه اقدام سیاسی بود که به دست آمریکایی‌ها انجام می‌شد و آمریکا هزینه‌های بسیاری خرج می‌کرد برای کسانی که اقدام به بریدن سرهای شیعه و سنی می‌کردند تا موجب اختلاف شیعه و سنی شوند.

آیت الله حسینی با تأکید بر اینکه وجود منحوس آمریکا محل فتنه و فساد است، اظهار کرد: اوایل که من به عراق آمده بودم، هنوز داعش از عراق بیرون نرفته بود. در همان زمان علمای فلوجه آمدند و اظهار برائت کردند از کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند. چرا که فلوجه محل مریدان اهل بیت علیهم السلام است و جلسات مهمی درباره اهل بیت برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به آیه مبارکه «انما المؤمنون اخوة» گفت: ممکن است هر طایفه و فرقه‌ای بگویند «مؤمنون» واقعی ما هستیم، بنابراین ما باید اخوة باشیم؛ در حالی که این آیه شریفه مسبوق به این آیه است که خداوند می‌فرماید: «ان طائفتان من المؤمنین اقتتلوا …» یعنی خداوند طایفه متقاتل را هم مؤمن می‌گوید. بنابراین مراد این آیه کسانی است که «لا اله الا الله و محمد رسول الله» می‌گویند، با هر گرایشی هستند باید یکپارچه باشند و این سیاست اسلام و قرآن است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق با ابراز خوشحالی از زحماتی که مجمع تقریب در ایران و سایر کشورهای جهان انجام می‌دهد، گفت: همه ارشادها و هدایت‌ها و انگیزه سازی هایی که در این زمینه انجام می‌شود قابل تقدیر و تشکر است.

وی خاطرنشان کرد: مظلومیتی که برای مردم غزه به وجود آمد باعث مفتضح شدن آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها در دنیا شد و آنهایی که حامی و کمک کننده این کشتار جمعی بودند آبروی آنها رفته است و انشاالله تبلیغاتشان که مبارزه با انسانیت انسان و سلب افتخارات و ارزشهای انسانی از انسان است، شکست خواهد خورد.

آیت الله حسینی با اشاره به ضربه ایران به اسرائیل گفت: این ضربه بسیار موجب خوشحالی مردم عراق شده است و مردم و بزرگان عراق مرتباً به ما تبریک گفتند و احساس افتخار کردند. این اقدام عزتی برای ایران و مقاومت اسلامی و عزتی برای وحدت بوده و آثار بسیار مثبت و ارزنده‌ای داشته است.

آیت الله حسینی در پایان از خداوند متعال مسئلت کرد که شر آمریکا صهیونیست‌ها را از سر همه مسلمانان و همه مردم جهان بردارد. چون آنها علاوه بر اینکه به مسلمانان ظلم می‌کنند به مردم خودشان هم ظلم می‌کنند. زیرا این فحشاء و منکراتی که اکنون به صورت رسمی و قانونی در غرب ترویج می‌شود، همه ادیان با آن مخالفند. اینها محاربه با مسیحیت و یهودیت است و هیچ دینی این اعمال را قبول ندارد.

کد خبر 6102866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha