۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان:

یارانه کشاورزان با صدور اسناد مالکیت قطع نمی‌شود

یارانه کشاورزان با صدور اسناد مالکیت قطع نمی‌شود

کرمان _مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: بخشی از زمین‌های کشاورزی فاقد سند ناشی از عدم ترویج فرهنگ ثبت رسمی در جامعه و تصورات غیرواقعی افراد مبنی بر اخذ مالیات و قطع یارانه می باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی، ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار و دهیاران شهرستان انار گفت: صدور اسناد مالکیت حد نگار اراضی کشاورزی یک ضرورت انکارناپذیر برای توسعه پایدار و ایجاد امنیت غذایی است و کشاورز با اخذ تسهیلات بانکی برای رشد تولیدات کشاورزی خود اقدام می‌کند.

وی افزود: حدنگاری همچنین، مالکیت افراد را تثبیت و از دارایی افراد صیانت می‌کند چرا که سند رسمی مالکیت از جایگاه و اعتباری برخوردار است که هیچ مقامی نمی‌تواند از پذیرش آن استنکاف کند.

هاشمی، یکی دیگر از مزایای صدور اسناد مالکیت را توسعه ثبت دیجیتال دانست و افزود: حدنگاری با ایجاد دفتر املاک الکترونیک، زمینه ارائه خدمات الکترونیک در بستر هوش مصنوعی را فراهم نموده و مراجعات حضوری به ادارات را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

عضو شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: علیرغم مزایای پرشمار حدنگاری، بخشی از اراضی بویژه زمین‌های کشاورزی فاقد سند است که ناشی از عدم ترویج فرهنگ ثبت رسمی در جامعه و تصورات غیرواقعی افراد مبنی بر اخذ مالیات و قطع یارانه کشاورزان می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اتمام مهلت پنج ساله ساله قانون جامع حد نگار برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای، این اسناد به نوعی بی‌اعتبارند و دارندگان این اسناد می‌بایست در اسرع وقت جهت تعویض اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ اقدام کنند.

کد خبر 6104260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha