۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰

اذعان رسانه‌های مطرح آمریکایی و انگلیسی به شکست اسرائیل در غزه

اذعان رسانه‌های مطرح آمریکایی و انگلیسی به شکست اسرائیل در غزه

روزنامه‌های مطرح نیویورک تایمز و گاردین به شکست رژیم صهیونیستی بعد از ۷ ماه جنگ در غزه اذعان کرده و ادله این شکست را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که یحیی سنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه نه تنها بعد از هفت ماه از گذشت جنگ به عنوان یک فرمانده با اراده و قدرتمند ظاهر شده، بلکه یک مذاکره کننده هوشمند است که طرح‌های اسرائیل برای پیروزی در عرصه جنگ را نیز با شکست مواجه کرده است.

این روزنامه آمریکایی می‌افزاید که زنده بودن سنوار آن هم ۷ ماه بعد از جنگ در غزه به خودی خود نمادی از شکست اسرائیل در جنگ غزه به شمار می‌رود. اسرائیلی‌ها تاکنون به دنبال قتل او بودند، اما الان ولو به صورت غیر مستقیم مجبور به مذاکره با او هستند.

بر اساس این گزارش، سنوار برای مسئولان اسرائیلی و غربی یک رقیب سرسخت و یک فعال سیاسی ماهر به شمار می‌رود که قادر به تحلیل جامعه اسرائیل است و می‌داند چگونه سیاست‌های خود را بر این اساس طرح‌ریزی کند.

نیویورک تایمز می‌افزاید که وی در زمان حضور در زندان رژیم صهیونیستی، زبان عبری را آموخته و فهم خود را از فرهنگ و جامعه صهیونیستی افزایش داده است. او در حال حاضر از این شناخت برای گسترش شکاف در جامعه صهیونیستی و افزایش فشار بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم استفاده می‌کند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در تخریب حماس ناکام مانده، نوشت که اسرائیل در خارج از سرزمین‌های اشغالی منزوی شده و در داخل نیز دچار شکاف است.

این گزارش با اشاره به اینکه طولانی شدن بیش از ۷ ماهه جنگ، باعث تخریب حماس نشده، اذعان کرد که مقاومت فلسطین همچنان سرنوشت اسرای اسرائیلی را که روز به روز حالشان بدتر شده و در اسارت جان خود را از دست می‌دهند، در اختیار دارد.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد که ارزیابی ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه ۱۰ تا ۱۴ هزار مبارز فلسطینی در این جنگ کشته شده‌اند، رقمی به شدت مبالغه آمیز است.

این روزنامه با انتقاد از سیاست‌های جنگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این سیاست منجر به عمیق‌ترین بحران انزوا در تاریخ اسرائیل شده است و قبل از اینکه آمریکا ارسال سلاح خود به تل آویو را متوقف کند، کانادا و ایتالیا این کار را انجام داده‌اند.

گاردین تصریح می‌کند که اسرائیل با اتهامات متعددی مبنی بر نسل کشی در دادگاه لاهه مواجه است و احتمال دارد احکام مبنی بر بازداشت سران آن در این دادگاه صادر شود.

این روزنامه با اشاره به اینکه تمامی دلایل نشان دهنده شکست اسرائیل در جنگ غزه است، می‌افزاید که نظامیان اسرائیلی همه روزه در غزه برای تحقق پیروزی جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 6105068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha