۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۰

با بروز اختلال در روند توزیع کارت ورود به جلسه؛

بی اطلاعی از محل امتحانات نهایی؛ نگرانی شب امتحانی دانش آموزان

بی اطلاعی از محل امتحانات نهایی؛ نگرانی شب امتحانی دانش آموزان

بسیاری از دانش آموزان از اینکه باید چند روز مانده به امتحانات نهایی دغدغه گرفتن کارت ورود به جلسه را داشته باشند، ناراحت و نگران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، خرداد، ماه امتحانات در حالی از سه روز دیگر آغاز می‌شود که به دلیل اختلال در سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش بسیاری از دانش آموزان متقاضی شرکت در امتحانات نهایی موفق به دریافت کارت ورود جلسه نشدند. کارت ورود به جلسه علاوه بر احراز هویت دانش آموزان است؛ حاوی اطلاعات محل آزمون است.

به همین دلیل نداشتن کارت ورود به جلسه آزمون، بسیاری از دانش آموزان را نگران کرده است.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش روز گذشته گفته بود: دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نباشند و برای امتحانات آماده شوند.

وی با بیان اینکه امکان دریافت کارت ورود به جلسه تا ۱ ساعت قبل آزمون وجود دارد؛، گفت: اگر دانش آموزی نتواند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کند راه حل جایگزین برای احراز هویت پیش بینی شده است.

بنا به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش امکان دریافت آدرس محل حوزه امتحانات از طریق مدرسه و واحدهای سنجش مناطق وجود دارد و اگر دانش آموزی به هر دلیلی نتواند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کند امکان احراز هویت با کارت شناسایی معتبر وجود دارد.

با این حال بسیاری از دانش آموزان از اینکه باید چند روز مانده به امتحانات نهایی دغدغه گرفتن کارت ورود به جلسه را داشته باشند، ناراحت و نگران هستند.

دغدغه اصلی دانش آموزان نه مسأله احراز هویت که بی اطلاعی از محل حوزه امتحانی است.

خصوصاً حوزه‌های آزمون برای متقاضیان آزمون ترمیم معدل که در نقاط دورتری از محل سکونتشان قرار است آزمون دهند.

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای که بامداد روز شنبه منتشر کرد؛ مدرسه و ادارات آموزش و پرورش را محل اطلاع از حوزه آزمون دانش آموزان معرفی نمود.

در این اطلاعیه آمده است:

دانش آموزان و متقاضیان عزیز ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی:

۱- دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند، از طریق مدرسه محل تحصیل خود از آدرس حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد.

بدیهی است این گروه از دانش آموزان صرفاً با ارائه شناسنامه می‌توانند در جلسه آزمون حضور یابند.

۲- آن گروه از متقاضیان ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش مناطق، از محل حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد و با ارائه مدرک شناسایی معتبر و عکس دار در حوزه حضور می‌یابند.

بر اساس این اطلاعیه، جهت اطلاع از محل حوزه امتحانی لازم است دانش آموزان به مدارس خود و متقاضیان شرکت در آزمون‌های ترمیم به ادارات آموزش و پرورش مناطق خود؛ مراجعه کنند.

کد خبر 6109401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سجاد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      8 0
      به آموزش پرورش هم مراجعه کردیم میگن خودمون هم نمیدونیم حوزتون کجاست
      • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
        2 0
        واقعا ناراحت کننده است ناسلامتی پس فردا امتحان دارن بچه ها
      • هیچکس IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
        1 1
        امتحان دینی رفت 27 خراد
    • . IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      4 2
      باید امتحان دینی رو تو یه تاریخ دیگه بگیرن ما اینقدر درگیر کارت ورود به جلسه شدیم تا الان که اصلا تمرکز ذهنی نداریم
    • زمان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      6 1
      خاک بر سرشون که اینگونه با روح و روان بچه ها بازی میکنند
    • هادی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      8 0
      سلام ،قبل از تصویب مصوبه امتحانات نهایی میگفتن اصلا نگران نباشید قرار نیست هیچ تقلبی در امتحانات نهایی اتفاق بیفتد ولی حالا نمی توانند حتی یک کارت ورود به جلسه امتحان رو سروقت و درست به دست داوطلبان برسانند پس چطور می‌تونن سلامت امتحانات نهایی رو تایید و تضمین کنند
    • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      8 1
      آقایون محترم مگر قرار نشد عمومی از کنکور بیرون بیاید که از استرس ما کم شود، آیا الان استرس ما کمتر شده است؟ خدا شاهد است سه روز هست که باید ثانیه به ثانیه سایت را چک کنیم... کسی هم توضیح نداد 50 هزار تومانی که از ما گرفتید دقیقا صرف چه کاری شده؟ برای دریافت هزینه چرا سایت مشکلی نداشت؟
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      2 0
      وزارت خانه ای که در صدور کارت ورود به جلسه ناتوان هست در برقرای امنیت و برگه های امتحانات نهایی هم ناتوان خواهد بود. خیلی راحت تصمیم به تغییر زمان برگزاری آزمون می‌گیرند و چوب ناتوانی آموزش و پرورش باید به سر داوطلبین بخورد. واقعا که نوبره