۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

نفوذ سامانه ناپایدار از امشب به اردبیل

نفوذ سامانه ناپایدار از امشب به اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه ناپایدار جوی از امشب وارد استان اردبیل خواهد شد و تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر پایه‌ی آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، همچنان امروز جو استان پایدار و غالباً صاف است و هوای گرمی اکثر مناطق را در بر گرفته است اما در شهرستان‌های نوار شمالی استان دما به ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی افزود: طی این مدت گروه‌های حساس در شهرستان‌های شمالی و همچنین شهرستان کوثر مراقب گرمازدگی باشند و در ساعات اوج گرما از فعالیت و تردد غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از امشب با نفوذ سامانه‌ی ناپایداری به استان در برخی از ساعات شاهد افزایش میزان ابرناکی خواهیم بود، گفت: وزش تند بادهای لحظه‌ای به ویژه امشب و فردا در نواحی شمالی استان و رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد با رخداد تگرگ و احتمال اصابت صاعقه خواهیم بود.

کوهی با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه‌ی ناپایدار تا روز سه شنبه در استان اردبیل ادامه داد: با توجه به نوع بارش‌های رگباری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: فردا موقتاً از دمای هوا کاسته می‌شود ولی تغییرات دمایی در روزهای بعدتر قابل ملاحظه نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در خصوص این سامانه‌ی ناپایدار هشداری سطح زرد شماره ۸ در اداره کل هواشناسی استان اردبیل صادر شده است که رعایت توصیه‌های این هشدار به هم استانی‌ها تاکید می‌شود.

کد خبر 6129243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha