۲۸ دی ۱۳۸۶، ۱۳:۳۸

حکیم در روز تاسوعا تاکید کرد:

اهمیت انقلاب حسینی در تاریخ جهان اسلام/ ضرورت بازسازی حرمین عسکریین(ع)

اهمیت انقلاب حسینی در تاریخ جهان اسلام/ ضرورت بازسازی حرمین عسکریین(ع)

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق امروز در مراسم باشکوه بزرگداشت تاسوعای حسینی در میدان الخلانی بغداد، انقلاب حسینی را یک حادثه مهم در تاریخ جهان اسلام توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الفرات، سید عبدالعزیز حکیم در این مراسم که با حضور گسترده عزاداران حسینی و هیئتهای سینه زنی وزنجیر زنی همچنان در حال برگزاری است؛ خواستار شناخت اهداف واقعی امام حسین(ع) از قیام بر ضد جبهه باطل شد و انقلاب حسینی را یک رویداد بسیار مهم در تاریخ جهان اسلام توصیف کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایت تروریستهای سلفی در تخریب حرمین عسکریین(ع) اشاره کرد و از دولت خواست تمام تلاش خود را برای بازسازی فوری این مکان مقدس به کار گیرد.

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق در تجمع باشکوه عزاداران حسینی در میدان الخلانی بغداد، گفت : نمایندگان مجلس باید نمایندگان واقعی استانهایی باشند که آنها را انتخاب کرده اند ودرتصویب قوانین مربوط به نفت وگاز و ایالت که با تاخیر روبرو شده، شتاب کنند.

وی همچنین بر اهمیت آشتی ملی تاکید کرد و از فراکسیونهایی که از دولت منتخب عراق عقب نشینی کرده اند خواست بر اساس مفاهیم جدید آشتی و قانون اساسی عراق به روند سیاسی بازگردند.

حکیم از رفتار دوگانه برخی گروههای سیاسی و سوء استفاده آنها از آشتی ملی و تبدیل مشارکت به وسیله ای برای اختلال دراین روند، انتقاد کرد.

وی همچنین بر نقش دولت در خارج کردن عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل متحد از طریق بهبود و تقویت عملکرد دستگاههای امنیتی عراق تاکید کرد.

حکیم همچنین بر ضرورت مبارزه قاطعانه دولت با فساد اداری و عمل کردن رسانه ها به نقش نظارتی خود تاکید کرد.

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق از کشورهای عربی، اسلامی و منطقه ای خواست پس از سرنگونی دیکتاتوری به تجربه دموکراسی عراق و حاکمیت این کشور احترام بگذارند و روابط خود را با عراق جدید عادی کنند

حکیم همچنین از شوراهای استانها و استانداران خواست درباره منافع مردم تعارف را کنار گذاشته و از اختیارات قانونی که قانون اساسی عراق به آنها داده، استفاده کنند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق و برخی مسئولان عراقی روز گذشته در مراسم عزاداری سالارشهیدان جهان، حضرت امام حسین(ع) در دفتر حکیم در بغداد شرکت کرده بودند.

کد خبر 623344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha