۹ بهمن ۱۳۸۶، ۱۲:۱۶

رعایت بهداشت در بیمارستانهای دولتی فراموش شده است

رعایت بهداشت در بیمارستانهای دولتی فراموش شده است

بیمارستانهای دولتی عمدتا آموزشی هستند و همین امر موجب می گردد در مواردی از بیماران به عنوان نمونه های آموزشی استفاده کنند.

دکتر سعید بشردوست، متخصص بیماریهای داخلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه استفاده آموزشی از بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی اجباری شده و به این صورت حقوق آنان تضییع می شود.

وی تاکید کرد: اصولا در همه جای دنیا مرسوم است که در ازای بهره برداری علمی از بیماری، خدمات بیشتری به بیماران ارائه می شود تا بتوان رضایت او را جلب کرد، در صورتی که چنین مسائلی در بیمارستانهای دولتی ما رعایت نمی شود.

این متخصص بیماریهای داخلی، از رفتار ناپسند پرسنل بیمارستانی به عنوان یکی دیگر از علل نارضایتی بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی یاد کرد و افزود: حفظ حرمت بیمار از جمله مواردی است که کمتر شاهد رعایت آن در این بیمارستانها هستیم.

بشردوست، از عدم رعایت نکات بهداشتی در بیمارستانهای دولتی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وضعیت پاکیزگی و نظافت در بیمارستانهای دولتی در حد قابل قبولی نیست. به طوری که غیربهداشتی بودن برخی از بخشهای حساس بیمارستانی مثل اتاق عمل، ICU و CCU ، موجب بروز عفونت های بیمارستانی می شود و می تواند جان بیماران را تهدید کند.

وی بروز این قبیل مشکلات در بیمارستانهای دولتی را ناشی از پایین بودن سرانه درمان و همچنین مدیریت ضعیف دانست و افزود: وقتی بیمارستان دولتی بدهکار است و پرسنل انگیزه ای برای خدمت بهتر به بیمار ندارد، در نتیجه نارضایتی مردم حاصل می شود.

کد خبر 629003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha