۱۶ تیر ۱۳۸۷، ۱۵:۵۹

با حضور رحیم مشایی؛

همایش ایرانیان در آلمان برگزار شد/ زنان ایرانی خارج از کشور کارت سفر می گیرند

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در همایش ایرانیان مقیم آلمان گفت: یک توهم و یک برداشت غلط موجب ایجاد شکاف میان هموطنان داخل و خارج گشته است .

به گزارش خبرگزاری مهر، روز شنبه 15 تیر ماه همایش یک روزه ایرانیان مقیم آلمان، با حضور نخبگان، تجار و صاحبان مشاغل مختلف جامعه ایرانیان مقیم شهر هامبورگ و به همت دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و با مشارکت اداره کل امورایرانیان وزارت خارجه، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درهامبورگ، اتحادیه تجار فرش اروپا برگزار شد.

اسفندیار رحیم مشایی معاون و جانشین رئیس جمهور درشورای عالی امور ایرانیان ، معاونان وزیر اقتصاد و دارایی، دادگستری ، مدیر کل امور ایرانیان وزارت خارجه، رئیس سازمان نظام وظیفه، مدیر عامل منطقه آزاد کیش در این همایش سخنرانی کردند.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان درباره علت برگزاری این سلسله همایش ها توسط دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان گفت : یک توهم و یک برداشت غلط موجب ایجاد شکاف میان هموطنان داخل و خارج گشته است. این همایش ها و گفتمانها باعث ایجاد اعتماد و اطلاع از یکدیگر و انسجام بیشتر ایرانیان در سراسر دنیا خواهد شد.

جانشین رئیس جمهور درشورای عالی امورایرانیان خارج ازکشور افزود: علیرغم وجود مشکلات در داخل کشور، ایران در منطقه بحران زده خاورمیانه با ثبات ترین کشور است.

وی ضمن برشمردن مشخصه های فرهنگی کشور، ایران را دارای سابقه درخشان فرهنگی و مدیریتی از سه هزار سال پیش توصیف  کرد که اکنون در دنیای جدید در حال خیزش و مطرح شدن در سطح بین المللی است.

لازم به ذکر است که سخنرانی رحیم مشایی که در آن مسائل مختلف کشور تحلیل و اطلاع رسانی شد از سوی ایرانیان مقیم آلمان مورد استقبال قرار گرفت.

دیگر سخنران این همایش دکتر علیشیری معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی بود که به تشریح سیاست های اقتصاد دولت پرداخت و روند خصوصی سازی را برای حضار تشریح کرد.

رئیس الساداتی معاون وزیر دادگستری نیز مشخص های دادگاه و قوانین حقوقی داخل را برای حاضرین برشمرد. وی گفت: با تشکیل کارگروه قضایی در دبیرخانه شورای عالی ایرانیان مسائل و مشکلات قضایی ایرانیان مقیم خارج به صورت تخصصی و کارشناسی پیگیری خواهد شد.وی اختصاص شعب خاص دادگاه‌ها را به ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله اقدامات دولت برای رسیدگی به امور ایرانیان برشمرد.

سید جواد رسولی دبیر اجرایی همایش های ایرانیان خارج از کشور، مدیر کل امور ایرانیان وزارت خارجه و دبیر کار گروه حقوقی وکنسولی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان، سخنران بعدی جلسه بود که ضمن ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده برای ایرانیان خارج از کشور گفت: یکی ازمشکلات ایرانیان مقیم خارج خصوصا خانم هایی که همسر خارجی دارند تردد به ایران است که با طرح کارت سفر و تصویب آن در جلسه آینده شورای عالی امور ایرانیان این مشکل حل خواهد شد. این خبر وی مورد استقبال حاضرین در همایش قرار گرفت.

در این همایش میرخانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ، داوود مددی رئیس هیئت مدیره نیز سخنرانی کردند و به سئوالات حضار پاسخ گفتند.

بعد از سخنرانی ناطقین، کمیسیون های چهارگانه تخصصی اقتصادی و بازرگانی، حقوقی و کنسولی، فرهنگی و رسانه ای و علمی و آموزشی برگزار و مشکلات و طرح های در دست اجرا برای ایرانیان مقیم خارج در این نشست ها به صورت تخصصی بررسی شد.

کد خبر 711637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha