۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۱۱:۵۵

نوروزبیگی در گفتگو با مهر:

"آتش در نیستان" فیلمی ارزشی است

"آتش در نیستان" فیلمی ارزشی است

تهیه‌کننده فیلم تلویزیونی "آتش در نیستان" با بازی زنده‌یاد خسرو شکیبایی معتقد است این یک فیلم ارزشی است و مباحث دینی و عرفانی در آن مطرح می‌شود.

جواد نوروزبیگی درباره تاخیر سه ساله در پخش فیلم "آتش در نیستان" به خبرنگار مهر گفت: بخشی از مشکلات به تکرار صدای خسرو شکیبایی برمی‌گشت، چرا که او در این پروژه بیمار بود و باید تحت عمل جراحی قرار می گرفت. بخش‌هایی از فیلم ممیزی خورد و باید اصلاحات صورت می‌گرفت.

او افزود: البته ما یک سال و نیم پیش این فیلم را برای پخش به تلویزیون تحویل دادیم، ولی دلیل تاخیر پخش فیلم را نمی‌دانم و این سئوال را باید از مسئولان پخش پرسید.

نوروزبیگی درباره ممیزی‌ها فیلم "آتش در نیستان" توضیح داد: به هر حال تلویزیون قوانین خاص خودش را دارد، ولی ممیزی‌ها در آن حد نبود که به فیلم آسیب بزند و ما هم اصلاحات لازم را انجام دادیم.

او درباره پذیرش تهیه‌کنندگی"آتش در نیستان" گفت: بعد از مطالعه فیلمنامه حجت قاسم‌زاده، نگاه تازه آن به مباحث عرفانی و دینی من را برای تهیه این پروژه ترغیب کرد. مباحثی که در این فیلم مطرح می‌شود کلیدی است. فیلم "آتش در نیستان" ارزشی و روایتگر یک جانباز شیمیایی است که آروزی داشتن بچه را دارد، تا اینکه او و همسرش (خسرو شکیبایی و سپیده گلچین) سفری را آغاز می‌کنند و در این سفر دوباره متولد می‌شوند.

این تهیه‌کننده خاطر نشان ساخت: در این فیلم وقتی نوزاد متولد شده می‌میرد، بستر مرگ و زندگی مطرح می‌شود. این تولد دوباره آدم‌های قصه برایم خیلی جذاب بود. در مجموع سعی کردیم در یک فضای ساده، قصه پیچیدگی‌هایش را حفظ کند. البته شیخ طادی فیلمنامه را بازنویسی کرد تا فضای قصه ملموس‌تر شود.

وی درباره انتخاب شیخ طادی به عنوان کارگردان پروژه گفت: پیشنهاد این پروژه از سوی شیخ‌طادی به من داده شد. کارنامه درخشان او و رفاقت چند ساله منجر به این همکاری مشترک شد و برای انتخاب بازیگران با یکدیگر مشورت کردیم.

فیلم تلویزیونی "آتش در نیستان" با نام قبلی "سومین روز پس از مرگ" به کارگردانی پرویز شیخ طادی 19 مهر ساعت 17:30 از شبکه دو پخش شد. در این فیلم مرحوم شکیبایی، فلور نظری و سپیده گلچین نقش‌های اصلی را ایفا کردند و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تصویربرداری: ناصر محمودکلایه، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، طراح چهره‌پردازی: امیر اسکندری و مدیر تولید: سعید کشاورز اشاره کرد.

کد خبر 762881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha