۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۹:۵۹

تقویت پیمانکاران بومی راهکاری اساسی برای ایجاد اشتغال است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: تقویت پیمانکاران بومی یک راهکار اساسی برای اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، عبدالجلیل رضوی سه شنبه شب در نشست بررسی وضعیت اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی افزود: باید موضوع اشتغال در منطقه عسلویه را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 120 میلیارد تومان تومان پروژه در منطقه ویژه پارس جنوبی متعلق به پیمانکاران بومی استان بوشهر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با تاکید بر توانمندسازی پیمانکاران بومی تصریح کرد: افراد جویای کار بومی هم باید برای اشتغال در تاسیسات نفت و گاز در پارس جنوبی مهارت‌‌های مربوط را فرا بگیرند.

رضوی تشویق پیمانکاران بومی که درپارس جنوبی اقدامات خوبی را داشته‌اند را پیشنهاد کرد و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم باید با یک سازماندهی جدید بر اساس سرفصل‌های وزارت نفت، دوره‌های آموزشی مربوط به نفت و گاز را آغاز کنند.

وی ادامه داد: باید با یک تفاهم‌نامه و دسته بندی آموزش‌ها، دوره‌های آموزشی برای افراد جویای کار در استان بوشهر را آغاز کنیم.

رضوی اظهار داشت: حضور شرکت‌های پتروشیمی، گاز، نفت و گاز هم در این تفاهمنامه می‌تواند کمک خوبی برای این دوره‌ها باشد.

استاندار بوشهر هم در این نشست گفت: مدیران باید نسبت به توانمند سازی پیمانکاران بومی برنامه ریزی داشته باشند.

ابوطالب شفقت با تاکید بر آشنایی پیمانکاران با اطلاعات فنی و تخصصی روز افزود: مدیران مجموعه وزارت نفت هم باید در اجرای پروژه‌های مختلف به پیمانکاران بومی توجه کنند.

وی با تاکید بر تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازهای اشتغال در استان بوشهر تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های نفت و گاز را باید از پایه شروع کنیم.

استاندار بوشهر خواستار تقدیر از پیمانکاران و کارفرمایان نمونه مستقر در پارس جنوبی شد و گفت: وزات نفت باید نیازهای فنی و تخصصی خود برای اشتغال در پارس جنوبی را مشخص کند.

شفقت با تاکید بر شناسایی فرصت‌های شغلی در پارس جنوبی افزود: آمارگیری از نیروهای بومی و غیربومی مشغول به‌کار باید تسریع شود زیرا این امر به تصمیم‌گیری برای اشتغال افراد بومی در این منطقه کمک می‌کند.

کد خبر 785693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha