۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

استاندار بوشهر:

پیگیر تحقق سهم استان بوشهر از سد چم‌شیر و اشتغال پارس جنوبی هستیم

پیگیر تحقق سهم استان بوشهر از سد چم‌شیر و اشتغال پارس جنوبی هستیم

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: تحقق سهم استان بوشهر از سد چم‌شیر و اشتغال جوانان در پارس جنوبی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و انتظار داریم رسانه‌ها در این زمینه به خوبی نقش‌آفرینی و فضای استان را به فضای کسب و کار و امیدآفرینی تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه بنده حتی اگر مورد فحاشی هم قرار بگیرم از هیچ رسانه و خبرنگاری شکایت نخواهم کرد افزود: به مدیران هم تاکید کرده‌ام که از هیچ رسانه‌ای شکایت نکنند و انتظار داریم رسانه‌ها نیز رعایت کنند و از خطوط قرمز خارج نشوند.

پس از اینکه این موضوع از زبان استاندار بوشهر بیان شد، یکی از خبرنگاران در این نشست اعلام کرد که به خاطر انتشار برخی مطالب مورد شکایت قرار گرفته و در دستگاه قضائی هم برخورد مناسبی با او صورت نگرفته است.

استاندار بوشهر از تشکیل شورای مشورتی سرمایه گذاری استان بوشهر برگزاری نشست‌های مستمر در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار در استان بوشهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته برای احداث راه‌آهن بوشهر - عسلویه شیراز اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد و از منابع مختلف در تلاش برای تأمین این اعتبارات هستیم.

محمدی‌زاده افزود: در گذشته مقرر شده بود که یک خط لوله محصولات پارس جنوبی را تا مرودشت انتقال دهد و سپس با قطار منتقل شود که با توجه به روند تکمیل راه‌آهن بوشهر شیراز، پروژه خط لوله منتفی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه باید سهم نفت، سهم پتروشیمی‌ها، سهم تهاتر نفت و… مشخص شود تا در این زمینه تصمیم گیری و مسائل حل شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: در گذشته سهم استان بوشهر از آب سد چم‌شیر ۵۱۴ میلیون متر مکعب تعیین شده بود که ۳۶ هزار هکتار از اراضی لیراوی و گناوه را آبیاری کند و کانال انتقال هم در دست ساخت بود ولی این امتیاز را لغو کردند و صدایی هم از کسی در نیامد.

وی تاکید کرد: تخصیص ۵۰ درصد سهمیه اشتغال به نیروهای بومی در پارس جنوبی از دیگر مصوبات دولت بوده که تاکنون عملی نشده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۰ درصد نیروها بومی هستند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در برخی پتروشیمی‌ها ۵۰ درصد اشتغال متعلق به بومی‌ها است، گفت: در اشتغال‌های جدید باید سهم ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان بوشهر دیده شود.

وی تصریح کرد: تحقق حق سهم استان بوشهر از سد چم‌شیر و اشتغال جوانان در پارس جنوبی را با جدیت دنبال می‌کنیم تا حقوق بر باد رفته استان بوشهر محقق شود.

استاندار بوشهر از پیگیری در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: نامه‌نگاری‌هایی را در این زمینه داشته‌ایم.

کد خبر 5375333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha