۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۱۴:۰۸

فاضل نظری دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد

فاضل نظری دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد

در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر که ساعت 11 صبح امروز با حضور وزیر ارشاد و تمامی اعضای این شورا برگزار شد فاضل نظری به عنوان دبیر علمی این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه همچنین مصطفی امیدی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد به سمت دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شد.

وزیر ارشاد در این جلسه در سخنانی با اشاره به جایگاه شعر انقلابی در ایران گفت: متاسفانه خوانندگان جهانی ایران را با ادبیات 40 سال پیش می‌شناسد و به همین دلیل نیاز است تا از فرصتهای به دست آمده از جمله جشنواره شعر فجر برای معرفی ادبیات نوظهور ایران به جهانیان استفاده شود.

وی افزود: باید این شعله‌های بیداری در عرصه‌های شعر و ادبیات قویتر شود تا نسیم اندیشه انقلاب توسط شعر و ادبیات به جهانیان معرفی شود.

در این جلسه مقرر شد نشستهایی تخصصی‌تر با موضوع شعر انقلاب و با حضور اساتید ادبیات برگزار شود. همچنین مقرر شد ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف دوره‌های پیشین جشنواره این دوره از جشنواره در ابعادی گسترده‌تر، به ویژه در بخش بین‌الملل، برگزار شود و برنامه ریزیهای لازم برای حضورشاعران ایرانی و مهمانان خارجی با هدف گسترش شعر انقلابی صورت گیرد.

پیش از این علی معلم دامغانی به عنوان دبیر این جشنواره برگزیده شده بود.

 

کد خبر 793134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha