۱۱ بهمن ۱۳۸۷، ۱۲:۱۷

پوراحمد در گفتگو با مهر:

بزرگترین ویژگی صدرعاملی شهامت توام با هوشمندی و درایت است

بزرگترین ویژگی صدرعاملی شهامت توام با هوشمندی و درایت است

کیومرث پوراحمد در آستانه برگزاری بزرگداشت رسول صدرعاملی در مراسم افتتاحیه جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر ویژگی‌های این فیلمساز را از نگاه خود برشمرده است.

خالق "قصه‌های مجید" درباره خالق "ترانه" به خبرنگار مهر گفت: یک ویژگی که همواره در کارهای صدرعاملی دیده می‌شود شهامت توام با درایت اوست. او با همین ویژگی "دختری با کفش‌های کتانی" را ساخت. در حالی که برخی با آن مخالف بودند. او با شکستن خطوط قرمز فیلمی مهم ساخت که مردم از آن استقبال کردند و راه برای پرداختن به موضوع دختران نوجوان باز شد.

پوراحمد سه‌گانه دختران نوجوان صدرعاملی را آثاری ماندگار در سینمای ایران نامید و افزود: هر بخش از سه‌گانه صدرعاملی فیلمی زیبا و ماندگار در سینمای ایران است که تاثیری مهم در سینمای ما داشته است. به دلیل وجود همین فیلم‌های ماندگار و مهم است که من هم مانند کسانی که از صدرعاملی تقدیر می‌کنند او را بزرگ می‌دارم.

وی صدرعاملی را فیلمسازی هوشمند نامید و ادامه داد: رسول صدرعاملی به خوبی کار خود را بلد است و هوشمندانه می‌داند که فیلمسازی یک کار گروهی است و خودمحور عمل نمی‌کند. او می‌داند خودمحوری کارگردان به فیلم لطمه می‌زند و از همین رو بهترین عوامل را برای تولید فیلم سینمایی‌اش انتخاب می کند و بهترین بهره را از حضور آنان می‌برد.

کارگردان "شب یلدا" درباره آشنایی خود با صدرعاملی نیز گفت: آشنایی ما به زمانی بازمی‌گردد که او فیلم "قربانی" را می‌ساخت. به بهانه آن فیلم من با او مصاحبه‌ای انجام دادم که البته به سرانجام نرسید. اما بالاخره سر فیلم "من ترانه 15 سال دارم" با هم مصاحبه کردیم.

پوراحمد ادامه داد: ما با هم زندگی کردیم و از کنار هم بودن لذت بردیم. در مقاطعی هم قرار بود با هم کار کنیم که این اتفاق تاکنون نیفتاده است. ابتدا قرار بود "گل یخ" را به تهیه‌کنندگی صدرعاملی با فریدون فروغی بسازم که صدرعاملی با همان جسارتی که از آن یاد کردم جلو آمد و تلاش کرد فیلم ساخته شود، اما به دلایلی که به مشکلات فروغی بازمی‌گشت این فیلم ساخته نشد.

وی با ابراز خوشحالی از موفقیت‌های صدرعاملی در سینما گفت: از موفقیت‌های داخلی و جهانی او بسیار خوشحال و مطمئنم این موفقیت‌ها روزافزون خواهد بود. او با نگاه انسانی به زندگی و اطراف از این پس فیلم‌هایی بهتر هم خواهد ساخت. صدرعاملی کارگردان و تهیه‌کننده‌ای خوب است که در سینمای ایران به خوبی نقش خود را ایفا می‌کند.

کد خبر 825286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha