۳۰ فروردین ۱۳۸۸، ۱۳:۲۵

آقامیری تاکید کرد:

اجرای اصل 44 قانون اساسی در سازمان دامپزشکی کشور

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران بر اجرای اصل 44 قانون اساسی به روشی صحیح در دامپزشکی تاکید کرد و افزود: سازمان دامپزشکی کشور تنها می بایست کار حاکمیتی و نظارتی و سیاستگذاری کلان داشته باشد و تصدی ‌گری ها باید واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدمحمد آقامیری افزود: تفکری که در سازمان دامپزشکی کشور از زمانهای بسیار دور هم در آن حاکم بوده مخالف این موضوع است و هر کاری را ابزار حاکمیت می ‌شناسد.

وی گفت: بنده صد درصد مخالف آن هستم چرا که اعتقاد دارم حاکمیت نیاز به اینگونه ابزارهای مبتدی ندارد. زیرا سیاستگذاری‌، برنامه‌ ریزی، تعیین ضوابط و دستور‌العملها و نظارت عالیه مهمترین ابزار حاکمیتی است و سایر ابزارها جز ابزار سلیقه نیست و وسیله‌ ای برای اعمال سلیقه ‌‌های شخصی یا مدیریتی است.

آقامیری ادامه داد: ما می ‌گوییم سازمان دامپزشکی کشور باید ضابطه ‌ای را در قالب کلیشه تعریف کند و آن کلیشه هم با خط‌ کش قابل اندازه ‌گیری باشد تا مجدداً مورد اعمال سلیقه افراد قرار نگیرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران گفت: یکی از این ابزارها که مورد بحث است صدور پروانه ‌ها در بخش غیر دولتی اعم از مطب، درمانگاه، آزمایشگاه و... است.

آقامیری تاکید کرد: ایمان راسخ دارم که تضعیف حاکمیت سازمان دامپزشکی کشور، سلامت و بهداشت عمومی جامعه و مردم را تهدید می ‌کند. معتقدم سازمان دامپزشکی کشور باید یک ناظر قوی و حاکمیتی مستحکم داشته باشد، نه اینکه یک عامل قوی باشد.

کد خبر 863142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha