۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۵:۳۰

آلبوم موسیقی "آوای صلح " منتشر شد

آلبوم موسیقی "آوای صلح " منتشر شد

آلبوم موسیقی "آوای صلح " به یاد "زاون یدیقاریانس" نوازنده ویولن وموسیقیدان ایرانی از سوی گروه "سل" به سرپرستی بهمن مه آبادی منتشر شده است .

به گزارش خبرنگارمهر، در بخش نخست این آلبوم قطعاتی چون "انگلسکا از سرزمین بوهوسان" به آهنگسازی فلیکس مندلسون،"آواز فرشتگان" کیتی پاکونن و "جشن تابستانی آپلبو" بلا بارتوک منتشر شده که به موسیقی سنتی (سوئد) اختصاص دارد.

دربخش دوم آلبوم"آوای صلح" قطعات "ترنم نغمه ها"،اثر جری باک،"ویولن زن روی بام" به آهنگسازی چارلز وودهاوس،"رقص روستایی" التون جان،"احساس عشق"جاکینو روسینی،"ویلیام تل" روبرت فرست،"کارگاه ویولن سازی" کیتی پاکونن،"نوسان سیمها" عارف ملک اف،"پرلود شماره 1" موسیقی برای ریل،(نوعی رقص شاد و زنده متعلق به اسکاتلند و ایرلند) و "تیمور تاتار" از جمله آثارموسیقایی در بخش سنتی (چک) است و همچنین پایان بخش این آلبوم مجموع رقص های رومانی است.   

بهمن مه آبادی در بخشی از معرفی این آلبوم با یاد استاد "زاون یدیقاریانس" درخصوص چرایی تقدیم "آوای صلح" به این موسیقیدان ایرانی چنین آورده است : " ...از زمانی که کودکی بیش نبودم او از رسولان خادم موسیقی بود و انسان ها را به خرد، معنا و خودشناسی دعوت می کرد و آنان را در میهمانی مقدس موسیقی ،آوای صلح می آموخت . او معلم عشق بود و همچون اسلافش محبت کردن را می شناخت و تنها در باره عشق موعظه می کرد.او می خواست در میان انسانها یکدلی و برادری به وجود آورد.درک و هضم این سفر آزارم می دهد و نه چندان آسان خلایی به وجود می آورد که ناگفتنی است؛فضایی خفقان آور و اندوهبار.."

لازم به ذکر است بهمن مه آبادی ، پوریا کشاورز،عمار دادیزاده نوازندگان "ویولن"، ناهید ابطحی "گیتار کلاسیک" و زهره حسن نیا "پیانو" نوازنده های قطعات این آلبوم هستند.      

کد خبر 871581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha