۲۶ مرداد ۱۳۸۸، ۱۶:۵۵

قیمت گوشت قرمز در میادین 15 درصد ارزان‌تر از بازار

قیمت گوشت قرمز در میادین 15 درصد ارزان‌تر از بازار

مدیر عامل میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اعلام اینکه قیمت گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار 15 درصد ارزان‌تر از بازار است، گفت: حدود یک چهارم گوشت مرغ مصرفی شهروندان تهرانی در میادین میوه و تره بارتامین می‌شود.

حسین صفایی در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر 120 بازار میوه و تره‌بار در تهران وجود دارد و مشغول فعالیت و عرضه محصولات کشاورزی است و این رقم طبق پیش بینی ها به 160بازار می رسد .

قیمت گوشت قرمز در میادین 15درصد ارزان‌تر از بازار است

وی افزود:‌ ‌با وجود فعال بودن این مراکز (میادین میوه و تره‌بار ) تنها حدود 7 تا 8 درصد گوشت مصرفی شهرونداندر آن  عرضه می شود و سهم میادین در این توزیع زیاد نیست.

مدیر عامل میادین میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی شهرداری تهران درباره توزیع گوشت مرغ در این میادین گفت: در شرایط عادی 14 درصد نیاز گوشت مرغ شهروندان در میادین میوه و تره بار تأمین و در شرایط خاص مانند ایام ماه رمضان و سایر ایام دیگراین رقم به 20 تا 25 درصد افزایش پیدا می‌کند .

وی در ادامه تصریح کرد : با وجود این میزان عرضه می توان یادآور شد حدود یک چهارم گوشت مرغ مصرفی شهروندان تهرانی در میادین تامین می‌شود.

صفایی با اشاره به اینکه تفاوت قابل ملاحظه‌ 15 درصدی بین قیمت گوشت ارائه شده در میادین میوه و تره‌بار با بازار وجود دارد، گفت: با استقبال مردم و خرید از این مراکز می توان عنوان داشت که ،تفاوت کاملاً مشهود است.

این مقام مسئول درباره سهم توزیع تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار گفت: میادین در توزیع این محصول 17 درصد سهم دارند و در شرایط خاص مانند ایام ماه رمضان  این سهم افزایش می‌یابد.

صفایی  در مورد توزیع میوه و تره‌بار سهم میادین حدود 50 درصد است و در شرایط خاص (ایام نوروز و سایر ایام های مذهبی و فرهنگی ) این سهم به حدود 60 درصد می‌رسد و تفاوت قیمت با بازار بسیار زیاد است.

مدیر عامل میادین میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی شهرداری تهران درخصوص طرح بهینه‌سازی نظام توزیع مواد غذایی در سطح شهر تهران گفت :‌این طرح به طورپایلوت آغاز به کار کرده است و انتظار می رود با موفقیت مراحل را طی کند.

قیمت محصولات دامی و  کشاورزی در میادین تثبیت می شود 

وی به توزیع گوشت قرمز منجمد در میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و عنوان کرد : با این کار قیمت محصولات تثبیت می‌شودجراکه در صورت عرضه بموقع و در برابر نیاز متقاضیان می توان از افزایش قیمت این محصولات جلوگیری و گرانی کاذب را مهار کرد.

مدیر عامل میادین میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی شهرداری تهران با اشاره به توزیع گوشت قرمز منجمد وارداتی گفت: قیمت گوشت بسته بندی شده کاملا بهداشتی به ازای هر کیلو گوشت گوساله 5 هزار تومان در این مراکز عرضه می شود .

صفایی با اشاره به اینکه قیمت مرغ منجمد 2 هزار و 50 تومان است، گفت: از اول مردادماه تا پایان ماه رمضان به حد نیاز مرغ توزیع می‌شودو این توزیه بموقع و فراوان در مقابل افزایش قیمت سدی را گذاشته است .

وی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان محصولات لبنی نیز مشمول نوسان قیمت می‌شوند که برای آنها نیز تدابیری اندیشیده شده است و بدنبال ثبات بر روی این محصولات و عرضه آن در میادیم میوه و تره بار می باشیم . 

مدیر عامل میادین میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی شهرداری تهران گفت: خرما نیز بدلیل وارد نشدن به فصل برداشت که هرساله از اواسط شهریور ماه آغاز می شود هنوزبا کاهش قیمت مواجه نشده است ولی با رایزنی هایی با تولید کنندگان عرضه آن در میادین به میزان نیاز خواهد شد .

هزینه واسطه‌گری در میادین میوه تهران بسیار کمتر از بازار است 

صفایی در ادامه با اشاره به اینکه طبق تدابیری در خصوص کاهش هزینه واسطه گری می باشیم، گفت :‌ در حال حاضر هزینه واسطه‌گری در میادین میوه و تره‌بار حداقل 15درصد است و در برخی از موارد به حدود 30 درصد هم می‌رسدو این امر یکی از علل قیمت های مرقون به صرفه  و مطلوب در این مراکز است .

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ تازه در میادین میوه و تره‌بار 2500 تومان است، گفت: همچنین قیمت گوشت قرمز تازه بر اساس بسته بندی و رتبه‌بندی، 15درصد پایین‌تر از قیمت بازار است. 

کد خبر 931399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha