۲۴ شهریور ۱۳۸۸، ۱۰:۵۲

اختصاصی مهر/

رسانه‌ای شدن نامه اداری‌ کدکنی پسندیده نبود

رسانه‌ای شدن نامه اداری‌ کدکنی پسندیده نبود

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران گفت: دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی به هیچ عنوان از طرح تقاضای فرصت مطالعاتی در رسانه‌ها راضی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سفر مطالعاتی دکترمحمدرضا شفیعی کدکنی به آمریکا در هفته‌های قبل با حواشی و شایعات فراوانی همراه شد. پس از آن هم  که  نامه تقاضای این استاد دانشگاه برای سفر مطالعاتی خطاب به دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بر روی خروجی برخی خبرگزاریها قرار گرفت بر دامنه این حواشی و گمانه ‌زنیها افزوده شد.

پیگیریهای خبرنگار مهر نشان داد که نامه دکتر شفیعی کدکنی اولین بار در وبلاگ یکی از استادان دانشگاه منتشر شده است و پس از آن خبرنگار مهر موضوع را از سوی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران دنبال کرد.

ماحصل این پرس وجوها این شد که منوچهر اکبری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران  اختصاصاً نمابری برای مهر فرستاده و اتفاقات پیش آمده را به این شکل ارزیابی کرد: رسانه‌ای شدن نامه اداری استاد معزز آقای دکتر شفیعی کدکنی کار پسندیده‌ای نبوده است.

 یکی از همکاران برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از رسانه‌ها یادداشت اداری حضرت استاد دکتر شفیعی کدکنی را در وبلاگ شخصی خود قرار داده است بدون آنکه با دانشکده و دانشگاه هماهنگی شده باشد که یقینا نیت ایشان خیر بوده است.

بی تردید استاد دکتر شفیعی کدکنی از طرح تقاضای فرصت مطالعاتی در رسانه‌ها راضی نیست.

فرصت مطالعاتی استاد بنا به دعوت دانشگاه پرینستون ایالت نیوجرسی آمریکا صورت پذیرفته است و هرگونه سابقه مهاجرت ایشان به آمریکا تکذیب می‌شود. ایشان نیز مثل صدها استاد دیگر که برای مطالعات علمی و انجام تحقیقات آکادمیک به خارج از کشور اعزام می‌شوند اعزام شده‌اند.

انشا الله پس از ماموریت یکساله و چه بسا زودتر از آن دانشگاه تهران و سایر دانشجویان علاقمند از فیض وجود استاد و کلاسهای پربرکتشان بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 940802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha