۱۶ شهریور ۱۳۸۸، ۱۲:۳۶

ملکه انگلیس نیز به صف معترضان جنگ افغانستان پیوست

ملکه انگلیس نیز به صف معترضان جنگ افغانستان پیوست

ملکه انگلیس با انتقاد از وضعیت موجود در افغانستان، از کمبود امکانات نظامی در نزد نظامیان بریتانیا برای جنگ با طالبان ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه تایمز، ملکه الیزابت دوم به طور خصوصی با "گوردون براون" نخست وزیر انگلیس دیدار و مراتب اعتراض خود به کمبود تجهیزات نظامی ارتش بریتانیا در افغانستان را به اطلاع رهبر حزب کارگر رسانده است.

در همین رابطه "اندرو رابرتز" تاریخدان مرتبط با خاندان سلطنتی انگلیس، در این باره گفت : علاوه بر ملکه، "پرنس فلیپ" دوک ادینبرو و "پرنس چارلز" ولیعهد ولز نیز با براون صحبت کرده و از کمبود بالگرد، خودروی نظامی و دیگر تجهیزات نظامی ضروری در افغانستان انتقاد کرده اند.

بر همین اساس، ملکه انگلیس و ولیعهد این کشور نسبت به استانداردهای پائین نظامیان بریتانیایی در ولایت هلمند افغانستان انتقاد کرده اند.

انتقاد ملکه انگلیس از وضعیت حاکم بر نظامیان انگلیسی در افغانستان در حالی است که پیش از این برخی فرماندهان ارشد ارتش بریتانیا نسبت به این مسئله صحبت کرده بودند اما با واکنش تند دولت مواجه شدند.  

در همین رابطه، پس از بازنشسته شدن سر ریچارد دانت از ریاست ستاد مشترک ارتش انگلیس، اکنون مقامات دفاعی این کشور در اندیشه شکایت از وی بدلیل افشای اشتباهات این وزارتخانه در جنگ افغانستان هستند.

"کوین جونز" مشاور وزیر دفاع در امور کهنه سربازان انگلیس در این مورد می گوید: ژنرال دانت با صحبتهای خود درباره کمبودهای ارتش بویژه درجنگ افغنستان موجب خشم دولت شده؛ او با گفتن این سخنان در اماکن عمومی و انتشار آنها در میان مردم خشم ما را برانگیخت . 

کد خبر 943231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha