۲۶ آبان ۱۳۸۸، ۱۰:۵۴

اسفند ماه در بوشهر/

کنگره ملی "آیت ‌الله میزا احمد دشتی" برگزار می شود

کنگره ملی "آیت ‌الله میزا احمد دشتی" برگزار می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: کنگره ملی "آیت ‌الله میزا احمد دشتی نجفی گنخکی" اسفند ماه سال جاری در بوشهر برگزاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی دوشنبه شب در کنفرانس خبری به مناسبت برگزاری این کنگره در جمع خبرنگاران افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این کنگره اعتباری حدود یک میلیارد و 900 میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره معرفی یکی از چهره‌ های فرهیخته علمی و دینی بومی به عنوان یک الگوی مناسب برای مردم بویژه جوانان است که منشا خدمات قابل توجهی در بخش‌ های مختلف در منطقه می باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: دبیرخانه و کمیته‌های کنگره فعال شده است و شعر، مقاله، داستان، نثر ادبی، عکس، فیلم و خاطره از محورهای این کنگره بزرگ است.

وی با بیان اینکه این کنگره ملی است اما باتوجه به فرهیختگی و شهرت آیت الله گنخکی، پیش بینی می‌شود مهمانان خارجی نیز داشته باشیم، اظهار داشت: انتظار می رود مطبوعات و رسانه‌ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در ارتباط با کنگره آیت ‌الله گنخکی، فضای استان بوشهر را برای برگزاری این کنگره آماده کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ارتباط تنگاتنگ علمای استان بوشهر با حوزه نجف و شخصیت‌ های برجسته علمی و دینی، موجب تربیت شخصیت‌ های بزرگی شده است که امروز می ‌توانیم از آنها به عنوان الگوهایی مناسب برای جوانان بهره ببریم.

نعمت اللهی گفت: آیت الله گنخکی یکی از این شخصیت‌ های برجسته و صاحب ایده و مقام اجتهاد است که توانست تنگناها را طی کند و به مراتب عالی علمی برسد.

وی افزود: آیت الله گنخکی از شاگردان آیت الله خویی است که با 90 سال سن با علم و دانش فراوان در کمال زهد و فضیلت در شهر قم زندگی می کند.

کد خبر 984854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha