۹ آذر ۱۳۸۸، ۱۵:۳۸

نخستین مجمع مخابرات با حضور خریدار جدید برگزار شد

نخستین مجمع عادی به طور فوق العاده شرکت مخابرات ایران بعد از خصوصی سازی با حضور خریدار جدید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه اعتماد مبین، در این جلسه که با مشارکت 92 درصدی سهامداران شرکت همراه بود، نمایندگان حقوقی هئیت مدیره با اکثریت آرای حاضران انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، 5 عضو حقوقی هئیت مدیره مخابرات که برای فعالیت 2 ساله انتخاب شدند، به ترتیت شامل دولت جمهوری اسلامی ایران با یک عضو، سهام عدالت با یک عضو و در نهایت مجموعه توسعه اعتماد مبین با 50 درصد به اضافه یک سهم 3 عضو بودند.

سهامدار جدید مخابرات 3 عضو حقوقی هئیت مدیره را از طرف شرکتهای شهریار مهستان، گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت توسعه اعتماد مبین معرفی کرد.

همچنین در این مجمع سید مصطفی سیدهاشمی به نمایندگی از شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان رئیس مجمع، محمدرضا مدرس خیابانی به نمایندگی از شرکت شهریار مهستان به عنوان ناظر اول، ابوالحسنی به نمایندگی از دولت ناظر دوم و در نهایت خانم میترا نیز دبیری جلسه را عهده دار بودند.

بعد از انتخاب اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین به تشریح رئوس مهمترین برنامه های سهامدار جدید مخابرات برای سهامداران حاضر در جلسه پرداخت.

سلیمانی پور ضمن دعوت از سهامداران مخابرات برای تعامل و همفکری با سهامدار جدید گفت: در یک چشم انداز 12 ساله تا سال 1400 مخابرات ایران باید به عنوان اپراتور بزرگ منطقه شناخته شود که این امر با توجه به برنامه های ترسیم شده در طرح تجاری سهامدار جدید دور از دسترس نخواهد بود.

وی در خصوص برنامه های سهامدار جدید در حوزه بازار سرمایه گفت: تاکید مدیریت جدید مخابرات بر سرمایه‌گذاری بلندمدت متمرکز شده تا با اتخاذ این تدبیر از نوسانات غیر منطقی سهم جلوگیری شود.

وی افزود: افزایش نسبت سود قابل تقسیم به سود کل هرسهم و تبدیل دارایی های غیرمولد به مولد هم از جمله مهمترین تصمیمات مدیریت جدید مخابرات است که امید است با اجرای دقیق مفاد پروانه فعالیت شرکت و تعامل با نهادهای تصمیم گیر عملیاتی شود.

بعد از سخنان مدیرعامل نوبت به جلسه پرسش و پاسخ سهامداران با خریدار جدید رسید که هئیت رئیسه ای متشکل از سید هاشمی، سلیمانی پور، صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مدرس خیابانی به پاسخگویی به سهامداران پرداختند.

سهامدار جدید مخابرات در پاسخ به اصلی ترین سئوال حاضران در مجمع که در مورد برنامه های حمایتی خریدار جدید از سهام مخابرات بود، این اطمینان را به سهامداران مخابرات داد که بازار گردانی سهام را بسته به وضعیت بازار انجام می دهد. همچنین علاوه بر بازار گردانی برنامه های زیادی را هم برای سرمایه گذاری های بلندمدت به منظور افزایش سودآوری در دستور کار خود دارد. 

کد خبر 992669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha