شاهرود - خبرگزاری مهر: سرهنگ مهدی معمار باشی طی مراسمی با حضور معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان فرمانده تیپ 158 تکاور شهید سرلشکر عباس علی کشاورزیان شاهرود معارفه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در مراسم معارفه فرمانده تیپ 158 تکاور شهید عباس علی کشاورزیان شاهرود ضمن بیان اینکه در محافل نظامی تلاش بر این است تا بتوانیم خدمتگذار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم اظهار داشت: کار در این کشور باید در جهت تقویت نظام و رضای خدا باشدکه اگر اینگونه باشد همه رفتار ما حسنه و در پیشگاه خداوند محفوظ می ماند.

امیر علی محرابی هدف از برگزاری جلسات معارفه را تقویت بازوی محکم نظام ارتش دانست و گفت: ارتش دارای قداست و پیشینه خوبی است و ما باید بانیم که کجا و چرا داریم خدمت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ه) توجه خاصی نسبت به ارتش داشتند و فرمودند"ما با همین ارتش، شاه را از بین میبریم"، گفت: این نشان از عمق بینش این بزرگوار و مردمی بودن ارتش ایران است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه ارتش ایران دارای پیشینه ای بسیار درخشان است تصریح کرد: شما سربازان وارث این ارتش پاک و شجره طیبه هستید که همراه با وحدت بین سایر قوای مسلح حماسه آفرین بودند و در عملیات هایی مانند مطلع الفجر، فتح المبین، محرم و والفتح شش در دوران هشت سال دفاع مقدس افتخارات زیادی را خلق کردند.

محرابی با بیان اینکه ملت ایران همواره قدردان رشادت های نیروهای مسلح کشورمان هستند گفت: نیروهای مسلح نقش بسیار بزرگی در پیشرفت سیاسی، علمی و فرهنگی کشورمان در تمام حوزه ها دارند و ما دارای نیروهای کیفی و ولایت مداری هستیم.

وی همچنین، وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح را مهمترین مسئله در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری "یکی از مولفه های موثر برای سرکوب دشمنان همان وحدت نیروهای مسلح است که بر پایه انسان محور بودن این نیروها استوار می ماند و میتوان حماسه ساز باشد".

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان اینکه دانشگاه های افسری بزرگترین سرمایه ارتش محسوب می شود افزود: امروز قدرت دفاعی ما بسیار بالاست که اگر آن را خوب مدیریت کنیم میتوانیم بیشتر از الان تاثیر گزار باشیم و ما قادریم در هر نقطه ای که دشمن ظاهر شود بموقع عمل کنیم.

محرابی با اشاره به اینکه اتاقهای فکر ما به صورت شبانه روزی فعال است گفت: از فرمانده هان انتظار داریم که همه فکر و ذکرشان را برای عمل به وظایفشان بگذارند و به آموزش نیروها بپردازند که این امر از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی در خاتمه تصریح کرد: باید بتوانیم با تلفیق آموزش و ادوات مناسب در جهت ارتقاء تداوم رزمی گام برداریم و از توانایی هایمان برای پیشبرد بهتر اهدافمان استفاده کنیم تا به یاری خداوند متعال پرچم پر افتخار ایران اسلامی برای همیشه در دنیا سربلند باشد.

در این مراسم، سرهنگ مهدی معمار باشی به عنوان فرمانده تیپ 158 تکاور شهید سرلشکر عباس علی کشاورزیان شاهرود معارفه و از خدمات امیر سرتیپ دوم نگهدار عسگری فرمانده قبلی تقدیر شد.