کازرون - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: مردم کازرون همواره و در طول تاریخ پاسدار مرز و بوم ایران بوده‌اند اما اوج رشادت و درخشش کازرونی‌ها در هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابراهیم بیانی ظهر دوشنبه در یادواره شهدای کازرون که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه کازرون هم در عرصه دینی و هم میهنی خوش درخشیده گفت: سابقه رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردم کازرون به بیش از یک صد سال قبل و رهبری ناصر دیوان کازرونی در مبارزه با دولت استعمارگر و جنایتکار انگلیس برمی‌گردد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خاطرنشان کرد: ناصر دیوان در کنار سایر بزرگان این کشور از جمله صولت‌الدوله قشقایی و مبارزان دشتستانی و تنگستانی علم قیام علیه انگلیس را برافراشتند و اجازه ندادند این سرزمین به دست استعمار بیفتد.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: فداکاری کازرونی‌ها به همین ختم نشد و در دوران دفاع مقدس نیز حماسه رزمندگان کازرونی در عملیات سوسنگرد زبانزد همگان شد.

وی با اشاره به شهادت ۸۵ رزمنده شهرستان کازرون در ۴ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ گفت: این عملیات دروازه فتح و پیروزی عملیات کربلای ۵ بود و پیشتازی رزمندگان کازرون در آمار شهدای این عملیات محرز است که از ۱۰۰۰ شهید در این روز ۸۵ شهید کازرونی بودند و همین مساله بیانگر این است که کازرونی‌ها خط شکن و غواص بودند و این شجاعت، عظمت، افتخار و اقتدار رزمندگان کازرون را در طول هشت سال دفاع مقدس اثبات می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این حضور بالای رزمندگان کازرونی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس در گردان‌های فجر، ثارالله (ع)، حضرت زینب (س)، امام رضا (ع) و یگان دریایی لشکر المهدی (عج) ستونی بود.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون و اجرای گروه سرود پایگاه شهید قاسم سلیمانی و دکلمه خوانی فرزند شهید مدافع حرم علی جوکار و اجرای تئاتر از جمله دیگر بخش‌های این محفل بود.