۷ اسفند ۱۳۸۸، ۱۰:۴۹

اشرفی در گفتگو با مهر:

تجهیز سینماهای شهرستانها مهمترین برنامه انجمن سینماداران است

تجهیز سینماهای شهرستانها مهمترین برنامه انجمن سینماداران است

رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران با اشاره به ادامه روند تجهیز سینماها در سال 89، بازسازی و تعمیر سینماهای شهرستانها را مهمترین برنامه این انجمن دانست.

محمد اشرفی به خبرنگار مهر گفت: سینماهایی که در سالهای اخیر در شهرستان‌ها بازسازی شده، بهره‌وری بیشتری داشته‌اند و میزان تماشاگران آن سیر صعودی داشته‌اند. مهمترین برنامه انجمن سینماداران در سال 89 علاوه بر تجهیز و بازسازی سالنهای سینما در شهر تهران سامان دادن به وضعیت سینماها در شهرستان‌ها است.

وی افزود: سینماهای شهرستان قابلیت فراوانی برای جذب مخاطب دارند اما متاسفانه این ظرفیت روبه رشد نادیده گرفته شده است. با توجه به افزایش بودجه فرهنگی در سال جدید امیدوارم مسئولان فرهنگی و سینمایی با عزم جدی‌تر به وضعیت سینماهای شهرستان‌ها توجه کنند.

"سلام بر عشق" یکی از فیلمهای اکران نوروزی

این سینمادار با اشاره به نمایش شش فیلم در نوروز گفت: اکران نوروزی اکرانی متنوع و جذاب است که می‌تواند ذائقه‌های مختلف را پاسخ دهد، در سالهای اخیر سینمای ایران در نوروز مخاطب فراوانی داشته که نشان می‌دهد اگر فیلم مناسب و جذاب روی پرده برود مردم سینما را به سرگرمی‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

اشرفی ادامه داد: سینمای ایران در سال 89 فیلمهای مختلفی دارد که می‌توانند رونق به سالن‌ها بدهند و چراغ سینماها را روشن نگه دارند، جشنواره فیلم فجر بخشی از بضاعت سینمای ایران است و فیلمهایی که در جشنواره روی پردن نرفتند می‌توانند به وضعیت اکران سینماها سمت و سوی تازه بدهند.

وی گفت: با مشخص شدن آئین‌نامه اکران سال 89 و ابلاغ آن برنامه‌ریزی برای اکران دوم بهار شروع می‌شود، فعلا تا آخر فروردین‌ماه سینماها میزبان شش فیلم سینمایی هستند که در گونه‌های متفاوت تولید شده و از نظر مضمونی و ساختاری کاملا متنوع هستند. نمایش این فیلمها آغاز مطلوبی برای اکران سال 89 است.

فیلمهای سینمایی "به رنگ ارغوان"، "عیار 14"، "تسویه حساب"، "هیچ"، "طهران، تهران" و"سلام بر عشق" نوروز 89 روی پرده می‌روند.

کد خبر 1041096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha