۱۱ اسفند ۱۳۸۸، ۱۲:۱۳

در اوج تنشها صورت می گیرد؛

تلاش فرستاده های ویژه واشنگتن برای عادی سازی روابط با پکن

تلاش فرستاده های ویژه واشنگتن برای عادی سازی روابط با پکن

فرستاده های ویژه آمریکا امروز سه شنبه وارد پکن می شوند تا در مذاکره با مقامات ارشد چین تنش های به وجود آمده میان ایالات متحده و این کشور را از بین برند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بر همین اساس "جیمز اشتاین برگ" معاون وزیر امور خارجه و "جفری بادر" مشاور ارشد کاخ سفید در امور چین امروز با "یانگ جیه چی" وزیر امور خارجه چین و دیگر مقامات بلند پایه پکن دیدار می کنند تا درباره تنش های به وجود آمده میان واشنگتن و پکن و از بین بردن آنها رایزنی کنند.

بر اساس این گزارش، مقامات چینی اعلام کرده اند که علاوه بر مذاکرات درباره اختلافات دو کشور، اشتاین برگ در این مذاکرات درباره آغاز مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته ای کره شمالی نیز با مقامات چین رایزنی می کند.

چین و آمریکا در ماه های گذشته روابط پرتنش را با یکدیگر داشته اند که دلایل عمده آن فروش تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان و اعتراض پکن نسبت به آن، اتهام موتور جستجوگر گوگل به چین مبنی بر هک شدن کاربران آن از سوی پکن و دیگری اختلاف آنها در مورد اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران بود.

این در حالی است که در اوایل اسفندماه سال جاری "هوانگ ژوئپینگ" سخنگوی وزارت دفاع چین با هشدار به آمریکا در ارتباط با عملکرد آتی آن در قبال تایوان و فروش تسلیحات به این جزیره، بار دیگر تصمیم کشورش برای تعلیق مبادلات نظامی به آمریکا را به دلیل فروش تسلیحات به ارزش 6.4 میلیارد دلار به تایوان در ماه گذشته مورد تایید قرار داد و گفت : " تصمیم چین مبنی بر تعلیق دیدارهای نظامی برنامه ریزی شده میان چین و آمریکا تغییر نیافته است."

کد خبر 1044173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha