۱۳ فروردین ۱۳۸۹، ۱۰:۵۳

با حضور وزیر صنایع؛

سقف اولین مخزن LNG ایران نصب شد

سقف اولین مخزن LNG ایران نصب شد

با حضور وزیر صنایع و معادن عملیات اجرایی Air Raising سقف اولین مخزن LNG در نخستین کارخانه مایع سازی گاز طبیعی ایران در عسلویه انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر با حضور وزیر صنایع و معادن برای نخستین بار در کشور عملیات اجرایی Air Raising سقف اولین مخزن ذخیره سازی گاز مایع (LNG) پروژه ایران "ال ان جی" با استفاده از فشار هوا در عسلویه اجرایی شد.

سقف بتنی این مخزن 140 هزار مترمکعبی LNG از وزنی حدود 620 تن و قطر 76 متر برخوردار بوده که در ارتفاع 38 متری از سطح زمین، با فشار هوا و بدون استفاده از جرثقیل نصب شد.

بر اساس برنامه زمان بندی سقف دومین و سومین مخزن ذخیره سازی گاز مایع (LNG) این پروژه به ترتیب در اردیبهشت و مرداد ماه سالجاری با استفاده از فشار هوا نصب می شود.

در همین حال سقف اولین مخزن ذخیره سازی LPG پروژه ایران ال ان جی هم با استفاده از روش Air Raising تا آذر ماه سالجاری نصب خواهد شد.

به گزارش مهر، ساخت مخازن دو جداره LNG و LPG پروژه ایران ال ان جی پیشتر با امضای قراردادی به ارزش تقریبی 245 میلیون یورو به کنسرسیومی متشکل از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت دایلیم کره جنوبی واگذار شده بود.

عملیات اجرایی ساخت مخازن LNG و LPG (پکیج 2 ایران ال ان جی) از سال 1386 آغاز شده است که پیش بینی می شود این طرح در مدت 48 ماه تکمیل و به طور کامل در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

ایران LNG تنها پروژه عملیاتی تولید LNG در ایران بوده که هم اکنون عملیات اجرایی آن از پیشرفت حدود 33 درصد برخوردار است.

هدف از اجرای هر فاز پروژه ایران ال ان جی تولید سالانه 10 میلیون و 500 هزار تن گاز مایع شده بوده که ساخت آن در منطقه تنبک عسلویه در حال انجام است.

کد خبر 1054743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha